ایسکانیوز: گروه های مسلح در حلب سوریه، با طرح"استفان دی مستورا" فرستاده ویژه سازمان ملل متحد، برای برقرای آتش بس در این شهر مخالفت کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، گروه های مسلح در حلب طرح دی میستورا فرستاده سازمان ملل متحد برای برقراری آتش بس در حلب را نپذیرفتند.

دی میستورا روز گذشته در پایان سفر 24 ساعته خود، دمشق را ترک کرد.

گروه های مسلح در حلب در بیانیه ای مدعی شدند فقط در صورتی حاضر به دیدار با دی میتسورا هستند که بحث راه حل فراگیر مطرح باشد.

گروه های مسلح در حالی با این طرح مخالفت کرده اند که گزارش ها از ادامه عملیات و پیشروی نیروهای ارتش سوریه در جنوب و نیز پیروزی های کردهای سوری در مقابل داعش در شمال حکایت دارد.

بر اساس این گزارش، نیروهای ارتش سوریه غوطه شرقی نزدیک دمشق را که گروه های مسلح مخالف در آن متسقر هستند، محاصره کرده اند.

نماینده ویژه سازمان ملل به سوریه، اواخر ماه اکتبر گذشته طرح آتش بس در حلب را به منظور فراهم شدن زمینه گفت وگوها و ارسال کمک های انسانی به این منطقه پیشنهاد کرده بود.

دفتر دی میستورا در ژنو اعلام کرده است که وی گفت وگوهای خود را با دولت سوریه در خصوص پایان درگیری ها در حلب دنبال کرده و به محض اعلام آتش بس، هیاتی را در حلب مامور ارزیابی اوضاع این منطقه   خواهد کرد تا زمینه اتخاذ تدابیر لازم برای پیشبرد گفت وگوها و مقابله با موارد نقض آتش بس احتمالی را اتخاذ کنند.
دی میستورا به تازگی اعلام کرده است که بشار اسد رئیس جمهوری سوریه جزئی از راه حل بحران سوریه است.
کد خبر: 232810

وب گردی

وب گردی