تهران-ایسکانیوز: نمایندگان در ادامه رسیدگی به لایحه بودجه 94 بند ه تبصره 14 بودجه 94 کشور را به تصویب رساندند که به موجب آن مبلغ 2 هزار و چهارصد میلیارد ریال از محل اصل حق بیمه ثالث دریافتی به صورت هفتگی به درآمد عمومی مشخص جداول بودجه‌ای نزد خزانه‌داری کل کشور واریز می‌شود و دراختیار نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران قرار می‌گیرد تا در امور منجر به کاهش تصادفات هزینه شود و بیمه مرکزی نیز موظف به نظارت بر اجرای آن است.

بر اساس لایحه بودجه 94 کل کشور و با تصویب مجلس 2 هزار و 400 میلیارد ریال معادل 240 میلیارد تومان به منظور امور منجر به کاهش تصادفات در اختیار نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت.

همچنین با تصویب مجلس مدت اجرای آزمایشی قانون اصلاح قانون بیمه اجباری مسئولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی در مقابل شخص ثالث تا پایان سال 94 تمدید شد.

مصوبه مجلس برای پرداخت سهم بیمه 240 میلیاردی

نمایندگان مجلس شورای اسلامی مصوب کردند سهم بیمه کارفرمایی کارگزاران و پیمانکاران مخابرات روستایی پرداخت شود.

به موجب بند «ب» تبصره 14 لایحه بودجه 94 که به تصویب مجلس رسید، دولت (وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات) مکلف به پرداخت حق سهم بیمه کارفرمایی کلیه کارگزاران و پیمانکاران مخابرات روستایی به تاریخ قبل از واگذاری شرکت مخابرات ایران به بخش خصوصی تا سقف 240 میلیارد تومان خواهد بود.

رزمندگان غیرشاغل و پیشمرگان کرد مسلمان بیمه می‌شوند

نمایندگان مجلس شورای اسلامی دولت را موظف به بیمه رزمندگان غیرشاغل و پیش‌مرگان کرد مسلمان کردند.

به موجب بند «د» تبصره 14 لایحه بودجه 94 که به تصویب مجلس رسید، دولت موظف است رزمندگان غیرشاغل و پیشمرگان کُرد مسلمان را تحت پوشش بیمه درمانی قرار دهد. اعتبارات این بند از محل ردیف بیمه ایرانیان قابل پرداخت است.

مشترکان شهری و روستایی در قبال حوادث گاز و برق بیمه می‌شوند

نمایندگان مجلس شورای اسلامی مقرر کردند وزارتخانه‌های نفت و نیرو برای بیمه خسارات مالی و جانی ناشی از حوادث برق و گاز اقدام کنند.

پیش از این در بند «ج» تبصره 14 لایحه بودجه به وزارتخانه‌های نفت و نیرو اجازه داده شده بود از هر واحد مسکونی مشترک گاز 100 تومان و از هر واحد مسکونی مشترک برق 50 تومان اخذ نمایند.

در جلسه امروز مجلس هم مصوب شد این وزارتخانه‌ها نسبت به بیمه خسارات مالی و جانی اعم از فوت و نقص عضو و جبران هزینه‌های پزشکی ناشی از انفجار، آتش‌سوزی و مسمومیت مشترکان شهری و روستایی گاز و برق از طریق شرکتهای بیمه با برگزاری مناقصه اقدام کنند.

 
کد خبر: 232826

وب گردی

وب گردی