تهران-ایسکانیوز: دکتر عباسپور در حاشیه امضاء تفاهم نامه گسترش همکاری میان واحد علوم و تحقیقات و نیروی انتظامی با ابراز خرسندی از توجه نیروی انتظامی به مسائل آموزشی و پژوهشی گفت: جمهوری اسلامی ایران نیازمند نیروی های متخصص و آشنا به فناوری و دانش های روز است.

دکتر علی عباسپور رئیس این واحد دانشگاهی، گفت: نیروی انتظامی به عنوان نمادی از انقلاب است و با رفتار و برخورد مناسب و هوشمندانه  با مردم می تواند باعث ایجاد احساس امنیت بیشتر در بین اقشار جامعه شود.

وی با بیان اینکه نقطه توقف برای پیشرفت در عرصه علم و دانش وجود ندارد و هرچه تلاش کنیم بازهم کافی نیست، گفت: تمرکز واحد علوم و تحقیقات با بیش از 40 هزار دانشجو بر تحصیلات تکمیلی در تمامی حوزه های علوم انسانی، فنی و مهندسی، علوم پایه و ... است که با وجود متخصصان برجسته و ظرفیت علمی بالا، آمادگی کاملی برای همکاری با ارگان های مختلف کشور را دارد.

دکتر عباسپور ادامه داد: تنها نباید به بحث ارتباط دانشگاه و صنعت کشور توجه شود بلکه همکاری های علمی و تحقیقاتی در زمینه هایی غیر از صنعت نیز از ضروریات پیشرفت علمی و فرهنگی در کشور است.

وی با اشاره به اینکه بیش از 70 درصد از دانشجویان واحد علوم و تحقیقات را دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی تشکیل می دهند، تصریح کرد: ارائه رساله ها و پایان نامه ها براساس مشکلات موجود در کشور در حوزه های مرتبط با علوم انتظامی مانند علوم انسانی، اجتماعی، روانشناسی و ... می تواند گام موثری برای رفع مشکلات این حوزه و افزایش تجربیات دانشجویان واحد علوم و تحقیقات باشد.

دکتر عباسپور افزود:  همکاری نزدیک اساتید و دانشجویان واحد علوم و تحقیقات و دانشگاه علوم انتظامی امین می تواند علاوه بر افزایش ظرفیت علمی و تجربی دانشجویان هر دو دانشگاه، در حل مشکلات موجود موثر باشد و پیشنهاد می شود برای افزایش این همکاری ها، در ادامه این تفاهم نامه مرکز تحقیقاتی مشترکی ایجاد شود.

سردار دکتر لطفعلی بختیاری فرمانده دانشگاه علوم انتظامی امین نیز در حاشیه امضاء این تفاهم نامه همکاری گفت: برقراری امنیت و آرامش در شهرها با توجه به تغییر شرایط محیطی و افزایش سطح فرهنگ و آگاهی مردم با گذشته تفاوت چشمگیری پیدا کرده است، بنابراین باید علاوه بر قوه قهریه، با قوه استدال و مهارت های برخود اجتماعی اقدام به ایجاد امنیت کرد.

وی افزود: امروزه، شاهد پیشرفت و گسترش سریع علوم در زمینه های مختلف آن هستیم و این امر مسئولیت کارگزاران نظم و امنیت را دوچندان کرده است، انتظارات فزاینده مردم در زمینه برقراری نظم و امنیت از یک سو و روند رو به افزایش آسیب های اجتماعی و پیچیدگی ماهیت جرایم از سوی دیگر، مدیریت امنیت عمومی را ملزم به توسعه علمی و تمرکز بر دانایی محوری کرده است.

سردار بختیاری با اشاره به شعار پلیس دانش محور افزود: یکی از اهداف مهم دانشگاه علوم انتظامی امین، تعلیم و تربیت و تجهیز افسران به دانش و علم روز در راستای اجرای بهینه مأموریت ها و برقراری امنیت و آرامش است.

وی ادامه داد: دانشگاه علوم انتظامی امین شامل 6 دانشکده فرماندهی و ستاد، علوم انتظامی، راهنمایی و رانندگی، مرزبانی، اطلاعات و امنیت و اداری و پشتیبانی و 6 مرکز آموزش تخصصی شامل مرکز نصر، آموزش پلیس زنان کوثر، آموزش ، آموزش عقیدتی و سیاسی، پلیس بین الملل و آموزش بصیرت است که در تمامی مقاطع اقدام به تربیت و آموزش دانشجویان حوزه انتظامی می کند.

فرمانده دانشگاه علوم انتظامی امین ادامه داد: نگاه نیروی انتظامی و دانشگاه علوم انتظامی به سوی تحصیلات تکمیلی و پژوهش ها و فعالیت های پژوهشی مورد نیاز نیروی انتظامی است که در این راستا می توانیم با واحد علوم و تحقیقات همکاری خوبی داشته باشیم.

 
کد خبر: 232996

وب گردی

وب گردی