تهران-ایسکانیوز: نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سوال از وزرا باید اصلاح شود، گفت: تذکرات و سوالاتی که از وزرا می شود باید ملی باشد و از حالت محلی خارج شود.

مهرداد لاهوتی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی ایسکانیوز ضمن بیان این مطلب افزود: ایراداتی در آئین نامه مجلس برای سوال و تذکر به وزرا وجود دارد که باید به سرعت اصلاح شوند.

وی ادامه داد: استیضاح، تذکر و سوال حق نمایندگان است، اما باید در شرایط و موقعیت درستی انجام شود. این در حالیست که متاسفانه برخی سوالات وجاهت بررسی در صحن علنی را ندارند و باید آئین نامه در این زمینه شرایط دقیق تر و جامع تری را مشخص کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: دولت یازدهم از ابتدا تعامل خوبی با مجلس داشته و همیشه برای همکاری و همراهی با قوه مقننه تلاش کرده است. در حالیکه در دولت قبل اکثر حضورها در مجلس تبدیل به تنش می شد و دولت به کابینه دستور می داد که دیگر به مجلس نیایند.

لاهوتی در ادامه اظهار داشت: در شرایطی که دولت کارهای اجرایی و سختی های زیادی برای انجام وظایف قانونی خود دارد، باید مجلس نیز درک متقابل داشته و به جای اینکه بنشیند و آرمانی و تئوری فکر کند که قابلیت اجرایی نداشته باشد، با دولت همراه شود.

وی همچنین گفت: این حجم قانونگذاری که ما در مجلس شورای اسلامی داریم، در هیچ کجای دنیا نیست. لذا این ایراد به مجلس وارد است و باید در بعد نظارتی فعال تر باشد.

این نماینده مجلس همچنین در خصوص در خواست های متعدد استیضاح وزرا در قوه مقننه تاکید کرد: علیرغم تعداد بالای درخواست ها، اما هیات رئیسه مدیریت خوبی داشته و به طور مثال درخواست استیضاح وزیر نیرو که بیش از یکسال با اصرار نمایندگان مواجه است را همچنان وارد مرحله اجرا نکرده است.
کد خبر: 233052

وب گردی

وب گردی