تهران- ایسکانیوز: نمایش «سلام...خداحافظ»  نوشته هما علیزاده با کارگردانی میکائیل شهرستانی از ۱۲ بهمن تا ۱۶ اسفندماه در فرهنگسرای نیاوران اجرا می شود. شهرستانی با انتقاد از تسویه نکردن وزارت فرهنگ و ارشاد گفت: ما قبل از شهریور ماه این کار را شروع کرده ایم و قرار بود قبل از جشنواره تئاتر فجر امسال  با من تسویه حساب شود اما هنوز خبری نیست.هر چند گروهم  با سخاوتمندی به دندان می گزند ولی حیای گربه چه می شود؟


orginal-entry-image-23461


میکائیل شهرستانی ٰ،کارگردان نمایش "سلام ...خداحافظ "درگفت و گو با خبرنگار تئاتر ایسکانیوز گفت :این نمایش  روایت کننده اندوه و جدایی انسان هاست که هر شب هفت معضل اجتماعی را با هفت هنرمند به مدت  10 دقیقه به اجرا گذاشته ایم.


میکائیل شهرستانی بازیگر و کارگردان شناخته شده تئا‌تر که این روز‌ها نمایش "سلام... خداحافظ" نوشته هما علیزاده را در سالن سه گوشه فرهنگسرای نیاوران روی صحنه برده است، در خصوص روند شکل گیری این نمایش، گفت: من سال گذشته طرحی داشتم که آن را به کمک یکی از شاگردان خود که در زمینه نگارش بسیار با‌ استعداد است در میان گذاشتم. قصد داشتیم معضلات اجتماعی را در یک قاب و صحنه مشخص که عنوان‌کننده اندوه و رنج‌های انسان است به تصویر بکشیم بر این اساس این نمایش در واقع بیشتر قصه جدایی‌هاست.


کارگردان نمایش "سلام... خداحافظ" درباره مضمون این نمایش توضیح داد: داستان نمایش در زمان‌های مختلف اتفاق می‌افتد و ما در فصول مختلف کاراکترهایی را می‌بینیم که با لباس‌های متفاوت به فراخور شرایط زمانی روی صحنه حاضر می‌شوند. به عنوان مثال بازیگری با چتر در صحنه نمایش حاضر می‌شود که نشان‌دهنده فصل سرما است، اما روند داستان به گونه‌ای است که کاراکتر‌ها در پی یکدیگر در رابطه با گرفتاری‌های خود با فردی پشت خط تلفن صحبت و درد دل می‌کنند و در حین صحبت هرکدام نیز یک اثری را از خود روی صحنه به جامی گذارند که در پایان نمایش رفتگری به صحنه می‌آید و این آثار را که صحنه را احاطه کرده‌اند می‌روبد و پاک می‌کند.


او در خصوص سالن گوشه فرهنگسرای نیاوران که این نمایش در آن به اجرا در می‌آید نیز خاطرنشان کرد: واقعیت این است که در شرایط و وضعیت کنونی ناگزیر هستیم هر سالن نمایشی که خالی باشد برای اجرای نمایش برگزینیم. من نیز بر این اساس اصولا نمایش خود را برای یک سالن کوچک طراحی کرده بودم، چون اطمینان داشتم سالن مورد نظرم به من داده نخواهد شد. کارهایی که من به همراه شاگردان خود روی صحنه می‌برم به زعم آقایان محلی از اعراب ندارد. بنابراین و به دلیل همکاری مدیریت فرهنگ دوست فرهنگسرای نیاوران تصمیم گرفتم نمایش خود را در آنجا به اجرا درآورم.


شهرستانی درباره وضعیت امسال تئاتر کشورمان گفت :به هیچ عنوان از وضعیت امسال راضی نبودم؛ زیرا از شهریورماه  با یک پیش پرداخت 10 درصدی کارم را شروع کردم و  قرار بود قبل از جشنواره تئاتر فجر امسال با من تسویه کنند اما الان روزهای آخرسال را پشت سر می گذاریم و  هنوز خبری از وزارت فرهنگ و  ارشاد نیست.


وی با ابراز ناراحتی از وضعیت گروهش گفت : همچنین هنوز هیچ دستمزدی به عوامل نمایشم پرداخت نشده است؛ هر چند  آنان با سخاوتمندی به دندان می گزند.ولی حیای گربه چه می شود.


p18mmn1ud3129l19qb1prg1107dha4


 وی  ادامه داد: از وزارت ارشاد انتظار توجه بیشتری به هنرمندان را داریم واگر به هنر تئاتر در جامعه نیاز نیست این هنر را کنار بگذارند.


در ادامه  شهرستانی با اشاره به اینکه ما هنرمندان عاشق حرفه تئاتر هستیم، گفت: این رفتاری که مسئولان تئاتر با هنرمندان دارد مثل رفتار با آدمای کلاه بردار است.


53904_635586666556483875_l


ین کارگردان تئاتر در پایان این گفت و گو در پاسخ به این پرسش که برای سال آینده ایده جدیدی دارید،گفت: با اینکه ایده های متفاوتی برای نمایش دارم ولی با این شرایط نابسامان ترجیح می دهم که در خلوت باقی بمانم تا به یک شرایط خوب و بهتری برسیم.


براساس این گزارش ، نمایش "سلام... خداحافظ" نوشته هماعلیزاده با کارگردانی میکائیل شهرستانی از ۱۲ بهمن تا ۱۶ اسفندماه هر روز بجز شنبه‌ها ساعت ۲۰ در سالن گوشه فرهنگسرای نیاوران اجرا می‌شود.

کد خبر: 233064

وب گردی

وب گردی