تهران-ایسکانیوز: رییس سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور بر اجراي آموزش هاي مهارتی فنی وحرفه ای نیروی انسانی در حوزه صنعت گردشگری و هتلداری تأکید کرد.

به گزارش خبرنگاراجتماعی ایسکانیوز، کورش پرند، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رییس این سازمان در نشست امضای تفاهم نامه همکاری بین این سازمان و شرکت سرمایه گذاری سفر کارت ملی با بیان اینکه یکی از استراتژی های این سازمان برنامه ریزی در حوزه گردشگری و هتلداری است، بر آموزش مهارتی فنی وحرفه ای نیروی انسانی در حوزه گردشگری و هتلداری تأکید کرد.

در ادامه دکتر پرند از راه اندازي باشگاه مجازي آموزش مهارت و يادگيري دانش بنيان اميد خبر داد وافزود: در صدد هستیم که شبکه بزرگ اجتماعی را با اجرای طرح امید در کشور ساماندهی کنیم.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان داشت: فعالیتهای این طرح شامل خدمات بانکی، رفاهی، کارت اعتبار، کارت کتاب مهارت، خدمات مشاوره، بورس آنلاین، آموزشی، کارآفرینی و بازاریابی، خدمات آزمون، سلامت، خدمات آزمون و سیم کارت و در نهایت خدمات بیمه است.

او افزود: در این طرح علاوه بر اینترنت، اینترانت و فناوری VOIP (انتقال صوت بر روی شبکه) برای آموزشهای مجازی استفاده می شود.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور بیان داشت: این سازمان با توجه به تغییرات فناوری و به ویژه فناوری اطلاعات، روشهای نوین آموزشی را مبتنی بر فضای مجازی و به ویژه فرصتهای شبکه سازی در فضای مجازی و بهره گیری از ابزارهای نوین فناوری اطلاعات طراحی کرده است.

پرند افزود: کارآفرینی دانش بنیان، ارتقا سطح آگاهی جامعه و فرهنگ عمومی پیرامون مهارت آموزی و کسب فرصتهای شغلی مبتنی بر کسب مهارت و بستر سازی دسترسی عمومی به آموزشهای مهارتی و سبک زندگی مبتنی بر فناوری اطلاعات و بهره گیری از فضای مجازی از مهمترین اهداف راه اندازی باشگاه مجازی آموزش مهارت و یادگیری دانش بنیان امید هستند.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور ادامه داد: در این راستا این سازمان با عقد تفاهمنامه همکاری با مرکز پژوهشی فناوری و سبک زندگی دانشگاه صنعتی شریف و مجتمع رهروان دانشگاه تهران، بسترهای ایجاد باشگاه مجازی امید، آموزش مهارت و یادگیری دانش بنیان را به منظور ارائه خدمات آموزشی، کارآفرینی و اشتغال دانش بنیان فراهم کرده و بزودی از آن رونمایی می کند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: در باشگاه مجازی امید، آموزشگاههای فنی و حرفه ای آزاد تحت پوشش سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور آموزشهای فنی و حرفه ای را براساس پنج هزار استاندارد آموزشی این سازمان در حوزه های صنعت، خدمات، کشاورزی، فرهنگ و هنر، فناوریهای پیشرفته و مدیریت و کارآفرینی به صورت مجازی آموزش می دهند.

پرند بیان داشت: استفاده از محتواهای آموزش مجازی شامل کتاب الکترونیکی، مالتی مدیا، فیلم و حضور در کلاس درس به شکل مجازی و تعامل با مربی در ساعاتی مشخص از روش های آموزش در باشگاه مجازی امید می باشند.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور تصریح کرد: کارآموزان دوره های آموزش فنی و حرفه ای، مدیران آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد، مربیان آموزشهای فنی و حرفه ای، کارکنان دولت، دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهها، زنان خانه دار و عموم مردم از مخاطبان آموزش های باشگاه مجازی امید هستند.

او بیان داشت: سامانه های آموزشهای مهارتی مجازی، آموزش کارکنان دولت، فروش محصولات مهارت آموختگان و کلینیک مشاوره از جمله امکانات باشگاه مجازی امید می باشند.

پرند ادامه داد: بسته کارتهای اعتباری امید شامل سیم کارت رایتل با 10هزار دقیقه مکالمه و پنج هزار پیامک رایگان، کارتهای اعتباری کارآفرینی، آموزش مهارتی، آموزش و سهام بورس، شهروندی، مشاوره، خانواده، بیمه، سلامت و رفاهی هستند.

مصطفی قهرمانی مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری سفر کارت ملی نیز گفت: سفر كارت ملي از سال 86 درکشور فعال شده و هم اکنون 8 هزار سفر کارت ملی در کشور فعال است.

او افزود: بحث تورگردانی از سال 89 در این شرکت فعال شده و سال گذشته 170 هزار نفر بازنشسته را توانستیم به سفر بفرستیم.

او اظهار امیدواری کرد که با تعامل با سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور بتوانیم گام بلندی در تربیت نیروی انسانی متخصص در زمینه گردشگری برداریم و بتوانیم این صنعت را در کشور پربارتر کنیم.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری سفر کارت ملی در ادامه بر توسعه همکاری بین این شرکت و سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور در زمینه هتلداری و گردشگری تأکید کرد.
کد خبر: 233164

وب گردی

وب گردی