تهران- ایسکانیوز: مديركل دفتر تحقيقات و آموزش ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت از مجموع 334 اثر واصله به دبيرخانه يازدهمين جشنواره معرفي آثار برتر مکتوب در زمینه مبارزه با مواد مخدر هفده اثر برگزيده و مورد تقدير قرار گرفتند.
به گزارش روابط عمومي ستاد مبارزه با مواد مخدر؛ حميد صرامي صبح امروز در اين جشنواره كه در مجموعه فرهنگي شقايق برگزار شد، مواد مخدر و روان‌گردان‌ها را بزرگترين شوک  هزاره سوم دانست و گفت: اعتياد مهمترين مانع رشد و توسعه سياسي، اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي است و يكي از معضلات اساسي و جدي بشريت در جامعه متمدن امروز محسوب مي‌شود.
او در ادامه بر ضرورت انجام پژوهش در حوزه اعتياد تاكيد كرد و افزود: طي سه دهه گذشته پژوهش‌هاي مرتبط با اعتياد روند رو به افزايشي داشته است. كانون‌هاي تحقيقاتي اعتياد تشكيل شد و تعامل مراكز علمي اعتياد با نهادهاي اجرايي هم افزايش يافت.
مديركل دفتر تحقيقات و آموزش ستاد با اشاره به ضعف‌هاي موجود در حوزه پژوهش اعتياد بيان كرد: پراكنده بودن پژوهش‌هاي مرتبط با اعتياد در كشور، پايين بودن حجم كم مطالعات اجتماعي اعتياد به دلايلي همچون رغبت كم متخصصان علوم اجتماعي، محدود بودن متخصصان اعتياد كشور، فقدان بانک  اطلاعاتي منسجم از پژوهش‌هاي اعتياد در كشور و كم بودن سهم پژوهش‌هاي اعتياد از كل پژوهش‌هاي كشور از جمله اين ضعف‌ها به شمار مي‌روند.
صرامي در ادامه  مشاركت دانشگاه‌ها و مراكز علمي و بهره‌گيري از ظرفيت‌هاي علمي و تخصصي كشور در امر مبارزه با مواد مخدر، تشويق و ترغيب محققان،‌ دانش‌پژوهان و نويسندگان به‌منظور مداخله علمي در اين عرصه، شناسايي پژوهشگران و نويسندگان اين حوزه و ايجاد شبكه ارتباطي با آنان را از جمله اهداف اين جشنوراه برشمرد و گفت: اميدواريم با برگزاري اين جشنواره شاهد حضور همه جانبه متخصصين علوم اجتماعي، علوم روانشناختي، علوم بهداشتي درماني و علوم پايه زيستي در زمينه توليد علم كاربردي در عرصه مبارزه با مواد مخدر، روان‌گردان‌ها و پيش‌سازها باشيم.
او تعداد کل آثار واصله به این جشنواره را 334 اثر عنوان کرد و گفت: 95 عنوان کتاب، 32 عنوان پایان‌نامه، 20 عنوان پژوهش و 116 عنوان مقاله در کنار 71 اثر متفرقه به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.
صرامي با بيان اينكه هفده اثر از مجموع آثار ارسالي توسط هيات داروان جشنواره برگزيده شدند، بيان كرد: در بخش پژوهش 3 نفر، مقاله 5 نفر، پایان‌نامه 3 نفر، کتاب‌های علمی 3 نفر و در بخش کتاب و رمان نیز 3 نفر به عنوان برگزیدگان حوزه‌های مختلف انتخاب شدند.
کد خبر: 233196

وب گردی

وب گردی