تهران- ایسکانیوز: محمد جواد ظریف وزیرخارجه کشورمان در حاشیه نشست شورای حقوق بشر در ژنو در دیدار با همتای هلندی خود گفت: هلند همواره یک شریک تجاری مهم برای ما بوده است. در دوره اخیر حجم مبادلات تجاری فیمابین کاهش یافته که با استفاده از فرصت های پیش رو باید شاهد افزایش آن باشیم.

وی افزود: ایران آمادگی دارد تا با استفاده از قابلیت های موجود مناسبات بین دو کشور را در زمینه های مختلف توسعه دهد.

ظریف تاکید کرد: تحریم، محدودیت ها و موانعی را ایجاد کرده لیکن علی رغم آن می توان در حوزه های مختلف که مشمول این محدودیت ها نمی شود سطح همکاری ها را افزایش دهیم.

وزیرخارجه کشورمان از اعلام آمادگی ایران برای توسعه صنعت گردشگری خبر داد و به تبیین آخرین تحولات در روند مذاکرات هسته ای و آخرین وقایع منطقه ای بویژه سوریه و عراق پرداخت.

در این دیدار بر آمادگی طرفین برای گفت و گوهای حقوق بشری نیز تاکید شد.

وزیرخارجه هلند نیز در این دیدار نسبت به دستیابی به توافق جامع در مذاکرات هسته ای ابراز امیدواری کرد و بر ضرورت افزایش رایزنی های سیاسی مدیران وزارتخارجه دو کشور تاکید کرد.

وی از آمادگی و استقبال کشورش از گفت و گو های حقوق بشری خبر داد و گفت: آمادگی برای تبادل اطلاعات در زمینه های محیط زیست، کشاورزی و آبیاری وجود دارد.

وی بر اهمیت و جایگاه ویژه ایران در منطقه و نقش کلیدی تهران در تحولات منطقه ای تاکید کرد و تنها راه حل مشکل سوریه را سیاسی دانست.
کد خبر: 233337

وب گردی

وب گردی