تهران-ایسکانیوز: مراسم پایانی چهاردهمین دوره کتاب سال جایزه شهید حبیب غنی‌پور دیروز یازدهم اسفندماه در مسجد جوادالائمه برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، در ابتدای این مراسم پس از محمد ناصری دبیر این جشنواره، مصطفی رحماندوست شاعر معاصر کشورمان گفت: در ایران معتبرترین جشنواره‌ای که برای نویسندگان وجود دارد، جشنواره جلال و جایزه کتاب سال است، که متأسفانه هیچگاه روی جلد کتابی ما شاهد این نبوده‌ایم که این موضوع درج شود که این می‌تواند ناشی از نادیده گرفتن ارزش هنری و فرهنگی آن کتاب و آن جایزه باشد.

رحماندوست گفت: به نظر من آنچه سبب گسترش فرهنگ کتابخوانی می شود کتاب‌های گویاست که باید در جهت گسترش کتابخوانی از آن استفاده شود.

همچنین در این مراسم سید علی صالحی معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مسجد جوادالائمه گفت:این جایزه زیر سقف مسجد شکل و بال و پر گرفته است و هم اکنون نیز در مسجد ادامه می‌یابد.

وی درباره مسجد جوادالائمه اظهار داشت: این مسجد از دوران انقلاب نفس انقلاب و دفاع مقدس بوده و نشان مقاومت را از دهه‌های گذشته در خود دارد. این مسجد یکی از پایگاه‌های اصلی مقاومت و عرصه ایثار در دهه‌های گذشته بوده است.

IMG19140394

وی با اشاره به فعالیت حسین فردی در این مسجد گفت: مرحوم فردی شخصیتی است که بسیاری وامدار او هستند و او تا وقتی نفس داشت به این جایزه علاقه مند بود. او در این مسجد و برای این جایزه عمر گذاشت و از آن‌جایی که می‌دانیم چیزهایی که با اخلاص شکل بگیرند ماندنی هستند، این جایزه نیز ماندنی خواهد بود.

همچنین صالحی با اشاره به نام این جشنواره اظهار کرد: عامل مهم دیگری که توانسته جشنواره را با ارزش‌تر کند، نام شهید غنی‌پور است؛ این شهید هنرمند در راه اهداف انقلاب از هیچ تلاشی فروگذار نکرده است.

در پایان این مراسم از برگزیدگان این جشنواره تقدیر شد که فهرست آنها به این شرح است:

بخش کودک:

قصه‌های سر و ته، اثر محمدرضا شمس به عنوان کتاب سال

بخش نوجوان:

این وبلاگ واگذار می‌شود: اثر فرهاد حسن‌زاده به عنوان کتاب سال

بچه‌های کارون: اثر احمد دهقان به عنوان اثر شایسته تقدیر

رمان با موضوع انقلاب و دفاع مقدس:

گرگ‌سالی: اثر زنده‌یاد امیرحسین فردی به عنوان کتاب سال ویژه

آبنبات هل‌دار: نوشته مهرداد صدقی به عنوان کتاب سال

کلاه جادویی و مجسمه مسی: اثر محمد حنیف به عنوان شایسته تقدیر

رمان با موضوع آزاد:

این وصله‌ها به من می‌چسبد: نوشته احمد غلامی به عنوان کتاب سال

 

 

 
کد خبر: 233673

وب گردی

وب گردی