ایسکانیوز: ژنرال خلیفه حفتر، یکی از نظامیان جنجالی لیبی و فرمانده سابق ارتش "معمر قذافی"، دیکتاتور سابق لیبی، بعد از معرفی شدن به عنوان فرمانده ارشد نظامی این کشور از هماهنگی با اسرائیل برای عملیات در لیبی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "عقيله صالح قويدر" رییس مجلس نمایندگان لیبی در سخنانی گفت: "خلیفه حفتر را به عنوان فرمانده کل ارتش لیبی انتخاب کردم، اما سمت وی بعد از سوگند خوردن در پارلمان، جنبه رسمی خواهد یافت".

قویدر ادامه داد که درحال حاضر برای انجام مقدمات و برگزاری مراسم فراخوانی حفتر به منظور ادای سوگند قانونی تلاش می کنیم و پس از انجام این مراحل، وی به طور رسمی فرمانده کل ارتش لیبی خواهد بود. اواظهار داشت:" این اقدامات در دو روز آینده انجام خواهد شد".

رییس مجلس نمایندگان لیبی خاطرنشان کرد، حفتر تحت فشارهای جامعه مجبور به موافقت با پذیرش این سمت شده است و اکنون در شهر طبرق است که مقر پارلمان قانونی لیبی در آن جاست.

" فرج بوهاشم " سخنگوی رسمی پارلمان لیبی گفت که همه نمایندگان پارلمان لیبی با انتصاب حفتر به عنوان فرمانده کل نیروهای مسلح موافق و منتظرند تا حفتر برای ادای سوگند در پارلمان حاضر شود.

مجلس نمایندگان لیبی در شهر طبرق روز 24 فوریه رسماً قانون سمت فرمانده کل ارتش لیبی که پیشتر آنرا وضع کرده بود، تصویب کرد و عقیله صالح، رییس مجلس، را در خصوص انتخاب شخصیتی برای تصدی این پست مامور کرد.

الجروشی نماینده پارلمان لیبی دراین باره خاطرنشان کرد، بر اساس قانونی که پارلمان پیشتر تصویب کرده بود، اختیارات فرمانده کل ارتش لیبی در زمینه امور نظامی، از اختیارات رییس ستاد ارتش و نیز وزیر دفاع بالاتر است.

درهمین حال ، پایگاه صهیونیستی "دبکا" فاش کرد که خلیفه حفتر درصدد هماهنگی با رژیم صهیونیستی برای اجرای عملیات گسترده در لیبی است.

این پایگاه که به داشتن روابط مستحکم با سازمان اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی معروف است، نوشت: "حفتر با نمایندگانی از ارتش و سازمان اطلاعات اسراییل در"امان" پایتخت اردن، دیدار کرده است".

این پایگاه صهیونیستی مدعی شد که عبدالفتاح السیسی، رییس جمهوری مصر، به نیروهای کماندوی مصری دستور داده است که در روزهای آینده آماده حملات زمینی و دریایی به شهر درنه لیبی و اشغال آن باشند.

 
کد خبر: 233975

وب گردی

وب گردی