تهران- ایسکانیوز:بعد از ظهر روز شنبه نهم اسفندماه سال جاری در خیابان ویرانی محدوده ی شاندیز شهر مشهد مردم  یک خودرو پراید را مشاهده کردند که  یک سگ نیمه جان یا شاید هم  جسد این حیوان را به خودروی خود با طناب وصل کرده و در خیابان تردد می کند.

یک رهگذر که شاهد ماجرا بوده است از این وضعیت عکس می اندازد و آن را در صفحات مجازی به ویژه گروه های حمایت از حیوانات به اشتراک می گذارد. آنطور که از عکس ها بر می آید، پیکر سگ به یک خودروی پراید بسته شده و بر آسفالت جاده کشیده می شود.

jhnb

حامیان حیوانات از روی عکس ها که پلاک خودرو کاملا مشخص بوده است  ظرف دو ساعت مشخصات کامل مالک خودرو شامل نام و نام خانوادگی و محل زندگی را جهت هرگونه برخورد احتمالی کشف می کنند. این در حالی است که رفتار شنیع راننده (که ممکن است مالک خودرو نباشد) با توصیه های دینی، عقلی و اخلاقی تناقض آشکار دارد.

متولی حیوانات در ایران مشخص نیست.سرپرست اصلی و  متولی حقوق سگ ها، گربه ها و جوندگان شهری (انواع موش های بومی یا وارداتی) سازمان دامپزشکی و ادارات تابعه هستند،  اما ارگان های متعددی برای آنها تصمیم گیری می کنند. محیط زیست، شهرداری، شورای شهر، مراکز بهداشت، شورایاری ها، دهیاری ها و حتی افراد حقیقی. در هیچ یک از تصمیم گیری ها نیز مبحصی با عنوان «حقوق حیوانات» نه دیده می شود و نه امکان دیده شدن دارد. قوانین و ضوابطی برای دفاع از این همزیستان بشر وجود ندارد و چنین می شود که ما در شهرهای مختلف شاهد انواع بدرفتاری با حیوانات می شویم.

شهرام امیری شریفی، مدیرمسول شاخه خبری کانون دیده بان حقوق حیوانات و فعال حقوق حیوانات در گفت و گو با ایسکانیور تصریح کرد: تجربه ای که ما از گدشته در این رابطه داشتیم ما را بران داشت که نامه ای را مستقیما به سردار احمدی مقدم، فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ ارسال کنیم و از او بخواهیم شخصا پیگیر ماجرا شود.

او افزود: چنین رفتاری از هر نظر مذموم بوده و فرد خاطی باید مجازات شود حتی اگر این حیوان قبلا از بین رفته بود باز هم نوع برخورد درست نیست.

امیری شریفی در ادامه درباره حادثه ورزشگاه آزادی گفت: سال گذشته در بازی بین دو تیم محبوب پایتخت کبوتری را به رنگ قرمز درآورده بودند که بعد از شکست قرمز ها در بازی، طرفداران تیم آبی اینکبوتر را در ورزشگاه می گیرند و می کشند. ما حامیان حقوق حیوانات از سردار احمدی مقدم درخواست پیگیری این اتفاق را کردیم و او به کمیته انضباطی و نیروی انتظامی دستور پیگیری داد و طی دستور مستقیمی به یگتن حفاظت از ورزشگاه های سراسر کشور ورود حیوانات به ورزشگاه ها را همچون سلاح سرد ممنوع اعلام کرد و یگان موظف شدند در ایست های بازرسی ورودی استادیوم با ورود حیوانات ممانعت کنند.

این فعال حقوق حیوانات در انتها افزود: به دلیل این پیشینه ما مجدد نامه ای را برای او فرستادیم تا پیگیر این ماجرا هم باشد و این فرد را مورد تعقیب و پیگرد قانونی قرار دهند.
کد خبر: 234045

وب گردی

وب گردی