تهران-ایسکانیوز: گردهمایی دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه آزاد اسلامی واحد نیشابور با حضور سید محمدتقی طباطبایی، مشاور رئیس و مدیرکل امور شاهد و ایثارگران کشور، دکتر جعفر سعیدی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نیشابور و جمعی از مسئولان و دانشجویان برگزار شد.

تهران-ایسکانیوز: گردهمایی دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه آزاد اسلامی واحد نیشابور با حضور سید محمدتقی طباطبایی، مشاور رئیس و مدیرکل امور شاهد و ایثارگران کشور، دکتر جعفر سعیدی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نیشابور و جمعی از مسئولان و دانشجویان برگزار شد.




 مشاور رئیس و مدیرکل امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی در این مراسم گفت: برگزاری این‌گونه گردهمایی‌ها ما را امیدوار‌تر می‌کند و به ما یادآوری می‌کند که شهدا و ایثارگران هیچ‌وقت غریب نبوده و نیستند.


سید محمدتقی طباطبایی افزود: در این زمانه همه ما وظیفه‌ای داریم که این وظیفه برای وارثان اصلی آن سنگین‌تر است زیرا باید آن رشادت‌ها را به گروهی که آن را ندیده‌اند بشناسانند.


وی ادامه داد: وقتی باید آثار عملکرد فرهنگی خود را مثبت بدانیم که جوانان آرزویشان شبیه شدن به شهیدان همت، باکری، زین‌الدین، برونسی‌ها و کسانی که از استقلال، شرف و تمامیت ارضی این کشور دفاع کرده‌اند باشد، آن روز در عملکرد فرهنگی موفق بوده‌ایم.


طباطبایی تصریح کرد: مبلغان یک فرهنگ باید برخاسته از آن مکتب باشند و اگر پیام کربلا را کسی جز حضرت زینب (س) منتقل می‌کرد شاید از آن ارزش‌ها چیزی باقی نمی‌ماند، شما نیز بر خواسته از مکتب رشادت‌های ۸ سال دفاع مقدس هستید و هیچ‌کس بهتر از شما نمی‌تواند این فرهنگ را در نسل کنونی ترویج دهد.


وی با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر بیمه کردن کشور بافرهنگ دفاع مقدس تأکید کرد: اگر این فرهنگ نهادینه شود دشمن هیچ‌گاه جرات صحبت درباره حمله به ایران را نخواهد کرد.


مشاور رئیس و مدیرکل امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: فرق ما با کشورهای ناامن اطراف خود این است که ما مظلومانه و با روحیه سلحشوری و شهادت‌طلبی جنگیدیم و این کشور را حفظ کردیم که این روحیه متأسفانه در برخی از کشور‌ها دیده نمی‌شود.


وی خاطرنشان کرد: وظیفه بعدی ما این است که خود را ارتقاء دهیم، اراده نظام جمهوری اسلامی در این است که آینده کشور در دست فرزندان شهدا و ایثارگران باشد و شما به‌ عنوان مسئولان آینده این نظام باید به این سطح از توانایی علمی و اعتقادی برسید.


مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی ۴۰ درصد بار علمی کشور را بر دوش دارد و در ۳۳ سالگی خود توانسته است ۵۰ درصد از فارغ‌التحصیلان ۸۰ سال گذشته از این مرز و بوم را در خود پرورش دهد.


طباطبایی افزود: ۷۴ درصد از دانشجویان شاهد و ایثارگر کشور در این دانشگاه تحصیل می‌کنند.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نیشابور هم گفت: خدمت به دانشجویان شاهد و ایثارگر، خدمت و راه ترویج فرهنگ ایثار در کشور است.


دکتر جعفر سعیدی افزود: فرزندان شاهد و ایثارگر باید پرچم‌داران فرهنگ جهاد در دانشگاه و سطح جامعه باشند. از هرگونه فعالیت علمی، پژوهشی و فرهنگی فرزندان شاهد و ایثارگر با افتخار حمایت می‌کنیم، چون آن را باور داریم.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نیشابور اظهار کرد: استفاده از ظرفیت کانون شاهد و ایثارگر از سوی دانشجویان و مسئولان این مرکز می‌تواند ما را به سمت الگوهای اسلامی در دانشگاه سوق دهد.


وی با توجه به استفاده از نخبگان کانون شاهد و ایثارگر به‌ عنوان مشاوران خود گفت: از راهنمایی‌ها و نقطه نظرات همه شما برای ارتقاء دانشگاه استقبال خواهم کرد.


در پایان از ۳۰ نفر از دانشجویان فعال شاهد و ایثارگر دانشگاه آزاد اسلامی واحد نیشابور تجلیل به عمل آمد.



کد خبر: 234150

وب گردی

وب گردی