تهران-ایسکانیوز: نخست وزیر اسرائیل در سخنرانی امروز خود در کنگره آمریکا با اعتراف از ناتوانی در مقابل قدرت ایران گفت: ایستادن مقابل ایران کار آسانی نیست.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در ابتدای سخنرانی امروز خود در کنگره آمریکا به تحسین و تقدیر از آمریکا و آمریکایی ها پرداخت و از «باراک اوباما»  رئیس جمهور آمریکا تعریف کرد.

وی خطاب به نمایندگان کنگره  اظهار داشت:  اوباما در مقاطع مختلف ما را یاری کرده است. می دانم صرف نظر از اینکه جمهوری خواه باشید یا دموکرات همیشه کنار اسرائیل هستید.

نخست وزیر اسرائیل اتحاد فوق العاده بین آمریکا و اسراییل را همواره فراتر از سیاست ورزی ها دانست و در این باره گفت:  آمریکا و اسراییل سرنوشت مشترک دارند.
سرنوشتی همچون آزادی و سرزمین های موعود. ما از همه  روسای جمهور آمریکا و  باراک اوباما برای همه حمایت هایی که از ما کرده است، سپاسگذاریم.

وی اضافه کرد: ما از اوباما برای سپر دفاعی گنبد آهنین آن هم در زمانی که  با حماس می جنگیدیم و بابت همه کمک هایش تشکر می کنیم.

نتانیاهو در ادامه سخنانش که از موضع ضعف و ناتوانی بود،  گفت: به عنوان نخست وزیر اسرائیل مسوولم که بگویم تلاش جمهوری اسلامی ایران برای رسیدن به سلاح هسته ای امنیت کشور ما را تهدید می کند.

وی در سخنانی بی پایه و اساس درباره ایران اظهار داشت: رژیم ایران نه تنها برای اسرائیل بلکه برای همه دنیا خطرناك است. ايران فقط برای اسرائیل بلکه برای صلح و امنیت جهان خطر بزرگی است.

نتانیاهو ادامه داد: شهروندان ایران بسیار مستعد هستند. در سال ۵۷ بنیادگراها آنها را ربودند. قانون جدید آن ها سپاه را تاسیس کرد. اما من در آمریکا هستم که قانون اساسی اش می گوید آزادی باید به همه جا صادر شود.
وی با بیان اینکه بزرگترین خطر دنیای امروز ما ازدواج افراط گراها با بمب هسته ای است، افزود: بعضی اطلاعات محرمانه فاش شده است. ما می دانیم که می خواهند به ایران دو امتیاز داده شود.اول، اینکه زیر ساخت های هسته ای داشته باشند که البته این به ایران امکان می دهد تا بمب هسته ای بسازد.دوم، محدودیت‌هایی روی برنامه هسته ای از طریق بازرسی باشد. همانند آنچه که در کره شمالی لغو شد اما آنها به بمب رسیدند.
نخست وزیر اسرائیل گفت: ایران کار خود را پنهانی انجام می دهد. اما دو مرتبه ما متوجه فعالیت های هسته ای آن ها شده ایم برای مثال نیروگاه نطنز را پنهانی ساختند. اکنون چه می سازند؟ نمی شود به ایران اعتماد کرد.
وی با بیان اینکه اعتقاد به توافق با ایران ندارم چرا که این توافق وضعیت ایران را بهتر خواهد کرد، افزود: من پیشنهاد بهتری دارم. تا زمانی که ایران به تهاجم ادامه می دهد، با برنامه هسته ای اش مخالفت شود.

نتانیاهو در ادامه اظهارات سخیف خود افزود: پیش از برداشتن تحریم ها ایران باید سه کار توقف حمله به همسایگان، دست برداشتن از حمایت تروریسم، و جلوگیری از تهدید اسرائیل را انجام دهد.
وی ادامه داد: برای جایگزین کردن یک توافق بد باید توافق خوب را به جای انتخاب جنگ و درگیری گذاشت. توافق خوب این است که راه ایران برای دستیابی به سلاح اتمی بسته شود. توافق بد مسیری است که ایران را به سلاح هسته ای برساند و در نهایت به جنگ منتهی شود.

نخست وزیر اسرائیل در سخنرانی خود که تنها از روی ضعف و ناتوانی بود، اعتراف کرد:  ایستادن در برابر ایران کار آسانی نیست. همراه من یک بازمانده هولوکاست است که جایزه نوبل هم برده است.

 
کد خبر: 234202

وب گردی

وب گردی