تهران- ایسکانیوز: غلامرضا فرجی سخنگوی شورای صنفی نمایش روز گذشته از بسته شدن قرار داد 4 فیلم برای اکران نوروزی خبر داد. در گروه سینمایی استقلال «رخ دیوانه» ابوالحسن داوودی، در گروه سینمایی قدس «استراحت مطلق» عبدالرضا کاهانی، گروه آزادی «ایران برگر» مسعود جعفری جوزانی و گروه آفریقا «طعم شیرین خیال» به کارگردانی کمال تبریزی اکران می شوند.


cinema-general


به گزارش خبرنگار سینمایی ایسکانیوز، «رخ دیوانه» فیلمی به کارگردانی ابوالحسن داوودی، نویسندگی محمدرضا گوهری و تهیه‌کنندگی بیتا منصوری است.


رخ دیوانه


این فیلم داستان چند جوان است که در یک قرار اینترنتی با یکدیگر آشنا شده و به دنبال یک شوخی و شرط بندی در مسیری پیچیده و دلهره آور می‌افتند.مسیری که درک جدیدی از زندگی و اجتماع را برای هر کدامشان رقم می‌زند.


«رخ دیوانه» در جشنواره سی وسوم موفق به دریافت سیمرغ بلورین بهترین فیلم، سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی، سیمرغ بلورین بهترین جلوه های ویژه، سیمرغ بلورین بهترین صداگذاری، سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه تماشاگران شد.


طناز طباطبایی، صابر ابر، ساعد سهیلی، نازنین بیاتی، امیر جدیدی، سحر هاشمی، رضا آحادی، فرنوش آل احمد، بیژن امکانیان، گوهر خیراندیش و امیرمحمد زند گروه بازیگران «رخ دیوانه» را تشکیل می دهند.


ایران برگر


«ایران برگر» فیلمی به کارگردانی مسعود جعفری جوزانی و به نویسندگی مسعود جعفری جوزانی و محمدهادی کریمی است که تهیه‌کنندگی آن را فتح‌الله جعفری جوزانی بر عهده دارد.


«ایران برگر» در سی و سومین جشنواره فیلم فجر موفق به دریافت سیمرغ بلورین بهترین چهره پردازی شد.


علی نصیریان، محسن تنابنده، سحر جعفری جوزانی، حمید گودرزی، نیوشا ضیغمی، احمد مهران فر، هادی کاظمی، نیوشا ضیغمی، شهره لرستانی، گوهر خیراندیش، محمدرضا هدایتی، فریبا متخصص، فتح‌اله جعفری جوزانی، اسماعیل خلج، حمیدرضا حیات، سیاوش چراغی پور، هاشم روحانی، سمیه نجومی، میرطاهر مظلومی، اکبر رحمتی، صادق توکلی، رادمهر کشانی، سیروس میمنت، منصور نوبخت، محمدباقر کریم پور، بهرام افشاری، رضا عشقی، سعید دلیری، محمد صادق پور، سودابه گودرزی گروه بازیگران این فیلم پر بازیگر را تشکیل می دهند.


طعم شیرین خیال


 «طعم شیرین خیال» فیلمی به کارگردانی کمال تبریزی، نویسندگی علی میرمیرانی و نغمه ثمینی و تهیه‌کنندگی محمدعلی حسین‌نژاد است.«طعم شیرین خیال» نوعی طنز رمانتیک متفاوت درباره محیط زیست و رابطه انسان و زمین است.


این فیلم برای سیمرغ بلورین بهترین جلوه های ویژه بصری کاندید شد اما موفق به دریافت آن نشد.


شهاب حسینی، نازنین بیاتی، نادر فلاح، نازنین فراهانی، پریوش نظریه، مهدی حسینی بجستانی، عیسی یوسف‌پور، آسیه سلطانی نژاد بازیگرانی هستند که نقش های اصلی را در این فیلم بازی می کنند.


ساخته قبلی کمال تبریزی به نام«طبقه هساث» موفق به کسب سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد و نامزد دریافت سیمرغ بخش های جلوه های ویژه بصری، بهترین موسیقی متن و بهترین فیلمنامه در سی و دومین جشنواره فیلم فجر شد.


عوامل «طعم شیرین خیال» عبارتند از، تدوین: بهرام دهقانی، مدیر فیلمبرداری: علی تبریزی، مدیر صدابرداری: عباس رستگارپور، طراح صحنه: سارا سمیعی، طراحی و ترکیب صدا: علیرضا علویان، طراح لباس: مجید لیلاجی، طراح چهره پردازی: مجید اسکندری، موسیقی: مسعود سخاوت دوست، جلوه های بصری: فرهاد یوسفی پور، مدیر تولید: جلیل شعبانی، عکاس: زهرا مصفا


استراحت مطلق


اما «استراحت مطلق» فیلمی است که در جشنوار فجر امسال به دلایل موارد اصلاحی که گریبان آن را گرفت موفق به حضور در جشنواره نشد، عبدالرضا کاهانی در نشستی رسانه ای که دی ماه برگزار کرد، حجت الله ایوبی، رئیس سازمان سینمایی و برگزارکنندگان جشنواره فیلم فجر را مورد انتقاد شدید قرار داد و با اطمینان زمان اکران «استراحت مطلق» را سفند ماه اعلام کرد، عده ای بر این باور بودند که با وجود انتقادات شدید لحنی که کاهانی به جریان سینمای ایران دارد امکان اکران این فیلم بسیار کم است، حال نام «استراحت مطلق» در میان فیلم هایی که قرار است 20 اسفند ماه برای اکران نوروزی به نمایش درآیند به چشم می آید.


فیلمنامه «استراحت مطلق» را خود کاهانی نوشته و سعید قطبی‌زاده، منتقد سینما او را همراهی کرده، سعید خانی نیز تهیه کنندگی آن را بر عهده دارد.


در فیلم سینمایی «استراحت مطلق» علاوه بر رضا عطاران و بابک حمیدیان که پیش از این سابقه همکاری با کاهانی را داشت، برخی بازیگران برای نخستین بار با این فیلمساز همکار شدند، از جمله ترانه علیدوستی، امیرشهاب رضویان، مجید صالحی و فریده فرامرزی.فریده فرامرزی همسر رضا عطاران است که در این فیلم با عطاران همبازی شده است.


«استراحت مطلق» یک فیلم پرلوکیشن است که تمامی بخش های آن در تهران فیلمبرداری شده، کاهانی در مورد این فیلم هم مانند دیگر کارهایش خلاصه داستانی بسیار کوتاه منتشر کرد: تهران مگه مال توئه؟


پیش از «استراحت مطلق» آخرین فیلمی که از کاهانی در سینماهای ایران اکران شده، «بی خود و بی جهت» بود.


کد خبر: 234297

وب گردی

وب گردی