رئیس دوره‌ای شورای امنیت ضمن تاکید بر این که استفاده از زور و خشونت در لیبی موضع گروه‌های تروریستی را تقویت کرده و به خلاء سیاسی بیشتر در این کشور مینجامد، تشکیل دولت وحدت ملی را مناسب‌ترین راه‌حل برای برقراری ثبات در این کشور خواند.


 به گزارش  شبکه خبری روسیه الیوم، فرانسوا دلاتر، رئیس دوره‌ای شورای امنیت ضمن اعلام حمایت از تلاش‌های برناردینو لیون، فرستاده ویژه سازمان ملل به لیبی تاکید کرد: راه‌حل نظامی برای حل بحران لیبی کارآمد نیست.


 رئیس شورای امنیت ضمن هشدار نسبت به شکست مذاکرات و تلاش‌ها برای تشکیل یک دولت متحد در لیبی که این کشور را از بحران کنونی خارج کند گفت: تشکیل دولت وحدت ملی در لیبی لیبی و تمام جامعه بین‌الملل و مقابله با تروریسم است.


 هیات سازمان ملل در لیبی نیز اعلام کرد که تمام طرف‌های درگیر در لیبی، پس از اعلام موافقت خود برای مشارکت در روند سیاسی کشور، مذاکرات خود را از سر گرفتند.


 دلاتر در خصوص اوضاع یمن نیز گفت: اعضای شورای امنیت در نشست خود که روز سه شنبه پشت درهای بسته برگزار شد با جمال بن عمر، فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن درخصوص تحولات اخیر این کشور و ضرورت حفظ وحدت در یمن بحث و گفت‌وگو کردند.


وی گفت: بن عمر تمام اعضای شورای امنیت را در جریان تحولات اخیر یمن قرار داد و وی همچنان برای دستیابی به حل بحران سیاسی یمن تلاش می‌کند.


رئیس شورای امنیت در ادامه بر لزوم پایبندی تمام طرف‌های درگیر یمنی به قطعنامه‌های شورای امنیت در خصوص این کشور تاکید کرد و از تمام طرف‌های منطقه‌ای خواست تا در امور یمن مداخله نکنند و به قطعنامه‌های شورای امنیت به ویژه قطعنامه شماره 2201 این شورا متعهد باشند.

کد خبر: 234357

وب گردی

وب گردی