ایسکانیوز:سنگاپور برای دومین سال پیاپی لقب گرا‌ن‌ترین شهر جهان را به خود اختصای داده است. واحد اطلاعات اکونومیست (EUI) روز سه شنبه (۳ مارس) نتیجه تحقیق و محاسبات خود را با فهرستی از گران‌ترین شهرهای جهان منتشر کرد.

این سازمان با مبنا قراردان هزینه‌های زندگی در نیویورک، شهرهای مختلف را با هم مقایسه کرده است. در این مقایسه شهر سنگاپور در جنوب شرق آسیا در میان بیش از ۱۳۰ شهر پرهزینه جهان به عنوان گران‌ترین شهر معرفی شده است. نیویورک که برای سهولت مقایسه، مخارج زندگی در آن معیار سنجش در این تحقیقات است، خود در مکان ۲۲ ایستاده است.

در این تحقیق آمده است که برای نمونه هزینه مواد غذایی در سنگاپور ۱۱ برابر و هزینه پوشاک ۵۰ برابر بیشتر از نیویورک است.

سنگاپور یکی از گران‌ترین سامانه‌های حمل و نقل جهان را داراست. مخارج حمل و نقل در سنگاپور سه برابر بیشتر از نیویورک است.

۵ شهر گران جهان

به گزارش دویچه وله ، واحد اطلاعات اکونومیست در معرفی ۵ شهر گران جهان، پس از سنگاپور از پاریس، اسلو، زوریخ و سیدنی نام برده است. نکته جالب در این تحقیق این است که وضعیت مخارج زندگی در شهرهای نامبرده، در مقایسه با سال پیش، تغییر محسوسی نداشته است. واحد اطلاعات اکونومیست در کنار ۱۰ شهر گران جهان، نام ۱۰ شهر ارزان را هم منتشر می‌کند.
در گزارش منتشرشده آمده است، اگر در این رده‌بندی جهش ارزش فرانک سوییس منظور می‌شد، دو شهر زوریخ و ژنو به عنوان گرانترین شهرها در صدر فهرست جای می‌گرفتند.

بانک مرکزی سوئیس در روز پنجشنبه ۱۵ ژانویه، اعلام کرد که ارزش برابری یورو در مقابل فرانک را حذف کرده است. ارزش فرانک سوییس در برابر یورو، از ۱۵ ماه ژانویه حدود ۳۰ درصد افزایش یافت.

کراچی ارزان‌ترین شهر

بر پایه‌ این تحقیق و مقایسه، ارزان‌ترین شهر جهان کراچی است. پس از کراچی بنگلور در هند، کاراکاس در ونزوئلا، بمبئی و سپس چنای در هند سکوهای دیگر در فهرست ارزان‌ترین شهرهای جهان را اشغال کرده‌اند.

این شاخص متوسط میزان هزینه‌های ۱۶۰ محصول و خدمات را در کشورهای مختلف مورد بررسی قرار داده و بر اساس میانگین به دست آمده، به رتبه‌بندی شهرها پرداخته‌ است. محصولات و خدمات در ۱۴۰ شهر از ۹۳ کشور جهان با یکدیگر مقایسه شده‌اند.

واحد اطلاعات اکونومیست دوبار در سال نتایج بررسی و مقایسه هزینه زندگی در سراسر جهان را منتشر می‌کند.
کد خبر: 234434

وب گردی

وب گردی