ایسکانیوز: فرمانده انتظامی ناجا با اعلام اینکه ماجرای کهریزک باعث شد در ناجا بیداری بوجود آید گفت: حادثه تلخ کهریزک باعث شد ما به دنبال احقاق حقوق شهروندی رفته و طرح مکنا را اجرا کنیم.
سردار اسماعیل احمدی مقدم در دهمین نشست تخصصی فرماندهان و روسای پلیس پیشگیری که روز گذشته برگزار شد گفت: سامانه جامع ارتباطات الکترونیکی که عصر امروز مابین نیروی انتظامی و قوه قضائیه آغاز بکار کرد٬ گامی بلند در جهت ارتقاء خدمات به مردم است و مردم شایستگی اعطای خدمات بیش از این را دارند.

وی گفت: امروز ما شاهد گام مقدماتی این سامانه بودیم و امیدوارم در پایان سال ۹۴ از تکمیل این ارتباط بهره‌مند شویم تا جایی که رفت و آمد مردم بین ناجا و قوه قضائیه در دادگاه‌ها و دادسراها به حداقل ممکن برسد.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به اینکه کلانتری‌ها نماینده نیروی انتظامی در هر کوی و برزنی هستند افزود: حتی در زمینه راهنمایی و رانندگی تخلفی وجود داشته باشد با استفاده از این سامانه می‌توان با آن تخلف برخورد کرد.

وی گفت: پیشگیری از وقوع جرم به معنی محروم کردن مجرم از بسترهای وقوع جرم است و قربانی را در همان مراحل اولیه از شر وجود مزاحمان نجات می‌دهد.

فرمانده ناجا با اعلام اینکه یک سوم پرونده‌ها در کلانتری‌ها حل و فصل می‌شود این اقدام را گام موثر ناجا برای خدمت رسانی هر چه بیشتر به مردم برشمردو افزود: ناجا هر قدر بر جایگاه اجتماعی می‌افزاید می‌تواند به حل و فصل بیشتری از پرونده های مردم برسد.

وی گفت: جمعیت رو به گسترش است از این رو جرایم اجتماعی نیز رو به افزایش است و روز به روز به وظایف ناجا در خصوص مسائل اجتماعی افزوده می‌شود.

فرمانده ناجا با اعلام اینکه تمام سیاست‌های کشور در جهت کاهش هزینه‌های جاری دولت است افزود:ما بدنبال این هستیم که باوجود تمام مشکلات باری هر چند کوچک از دوش مردم برداریم.

احمدی مقدم گفت: امنیت جامعه توسط ناجا هر سال بالاتر می‌رود ولی درآمدها و هزینه ها به تناسب نیازها کاهش پیدا می کند و سهم ناجا در بودجه دولت افزایش خاصی نداشته است.

این مقام انتظامی در ادامه بیان کرد: مراکز ۱۱۰ را به مراکز استانها وصل کردیم و در یک استان این طرح به صورت آزمایشی انجام شد. هم اکنون ۶۰ تا ۷۰ درصد مراجعات ما برای مراکز استان است.

وی با اشاره به ماجرای تلخ کهریزک اظهار کرد: داستان کهریزک یک حادثه تلخ بود که ما باید از آن عبرت بگیریم و زبانی جز عذرخواهی نداریم همچنین باید مراقب باشیم تا در آینده از این دست موارد پیش نیاید. وقوع این ماجرا باعث بیداری در ناجا شد و ما را بر آن داشت که بدنبال احقاق حقوق شهروندی برویم و دو سال روی این موضوع تلاش کنیم که ثمره آن اجرای طرح مکنا در کلانتری ها است.

احمدی مقدم در ادامه ارتقا سطح ایمنی برای ماموران ناجا را یک بحث مهم ارزیابی کرد و گفت: متاسفانه در بحث ایمنی همکاران ما با مشکل روبرو هستند و از این جهت بسیار آسیب می بینند و متاسفانه در مکان هایی آسیب می بینیم که خیلی امن است و احتمال وقوع حوادث در آن مکان ها بسیار پائین است.

وی به حادثه گلپایگان اشاره کرد و افزود: اگر در حادثه گلپایگان ماموران جلیقه به تن داشتند هرگز چنین اتفاقی نمی افتاد اما چون در آنجا، حادثه مشابهی رخ نداده بود کسی به بحث ارتقاء ایمنی هم فکر نکرده بود.

احمدی مقدم با اعلام اینکه ناجا در سال ۶۰ تا ۷۰ شهید تقدیم می کند افزود: ۵۰ تا ۶۰ درصد از این اتفاقات که باعث شهادت همکاران ما می‌شود قابل کنترل و مدیریت است اما متاسفانه ما جز ضعف ابزاری٬ ضعف فرهنگی نیز داریم.

وی در پایان گفت: شهدای ما تنها مختص به مناطق عملیاتی و دور از دسترس نیست و صرف نظر از اینکه شهادت زیبنده است وظیفه ما این است که برای حفظ جان ماموران خود تلاش کنیم و آسیب ها را به حداقل ممکن کاهش دهیم.
کد خبر: 234446

وب گردی

وب گردی