تهران- ایسکانیوز: «استراحت مطلق» آخرین فیلم کاهانی است که به دلیل 16 مورد اصلاحیه ای که گریبان این فیلم را گرفت موفق به حضور در جشنواره سی و سوم فیلم فجر نشد اما رضا کاهانی در نشست رسانه ای که دی ماه برگزار کرد از اکران این فیلم در اسفند ماه خبر داد. حال «استراحت مطلق» در لیست فیلم هایی که برای نوروز 94 قرار است اکران شوند حضور دارد.

نشست خبری عبدالرضا کاهانی

عبدالرضا کاهانی در گفتگویی به خبرنگار سینمایی ایسکانیوز در مورد برطرف کردن اصلاحیه های این فیلم گفت: از مهر ماه درگیر برطرف کردن و تغییر اصلاحیه ها هستم، تعدادی از پلان های فیلم تغییر و تعدادی از آنها حذف شده است.

او در این مورد افزود: چون حجم موارد اصلاحی زیاد بود، زمانی که صرف برطرف کردن اصلاحیه ها شد به درازا انجامید.

کاهانی با اشاره به اینکه برطرف کردن موارد ممیزی به فیلم صدمه نزده گفت: پلان هایی که در فیلم کم شده و یا به دلایلی تغییر پیدا کرده به داستان «استراحت مطلق» صدمه نزده و باعث کم شدن زمان فیلم نشده است.زمان فیلم زمانی استاندارد و حدود 75 دقیقه است.

کارگردان فیلم «بی خود و بی جهت» در پاسخ به این سوال که چه فیلم هایی را در جشنواره امسال دیده گفت: من هیچ فیلمی را در جشنواره فجر سی و سوم ندیدم اما قبل از جشنواره با دعوت دوستان توانستم تعدادی از فیلم ها را ببینم و چون نظر مثبتی تسبت به این فیلم ها ندارم، اخلاقی نیست که اسمی از آنها ببرم.

کارگردان «اسب حیوان نجیبی است» اما در پایان در پاسخ به این سوال که آرزویش برای سینمای ایران در سال آینده چیست به نکته جالبی اشاره کرد: آرزویم را برای سینمای ایران در سال آینده بعد از اعلام قیمت پسته می گویم، یعنی منتظر می مانم قیمت پسته شب عید اعلام شود، بعد آروز می کنم.

به گزارش ایسکانیوز، فیلمنامه «استراحت مطلق» را خود کاهانی نوشته و سعید قطبی‌زاده، منتقد سینما او را همراهی کرده، سعید خانی نیز تهیه کنندگی آن را بر عهده دارد.


در فیلم سینمایی «استراحت مطلق» علاوه بر رضا عطاران و بابک حمیدیان که پیش از این سابقه همکاری با کاهانی را داشتند، برخی بازیگران برای نخستین بار با این فیلمساز همکار شدند، از جمله ترانه علیدوستی، امیرشهاب رضویان، مجید صالحی و فریده فرامرزی.فریده فرامرزی همسر رضا عطاران است که در این فیلم با عطاران همبازی شده است.


«استراحت مطلق» یک فیلم پرلوکیشن است که تمامی بخش های آن در تهران فیلمبرداری شده، کاهانی در مورد این فیلم هم مانند دیگر کارهایش خلاصه داستانی بسیار کوتاه منتشر کرد: تهران مگه مال توئه؟

کد خبر: 234467

وب گردی

وب گردی