تهران- ایسکانیوز: دختران آسیب دیده  در حادثه آتش سوزی مدرسه شین آباد  به دلیل پیگیری نکردن تقاضاها برای بهبود سلامت جسمی و روانی در مقابل وزارت خانه آموزش و پرورش ب تحصن  کردند . در پی این تحصن جلساتی برای والدین آن ها با  ارگان های مختلف برگزار شد، تا به آن ها در روند رسیدگی به خواسته ها کمک شود. روز گذشته جلسه ای  که قرار بود با حضور نماینده ای از بیمه ی ایران و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شود بدون حضور  این دو رکن اصلی تشکیل شد.

این جلسه با حضور والدین دختران آسیب دیده و نماینده هایی از آموزش و پرورش، بهزیستی و بیمارستان فاطمه زهرا(س) برگزار شد .

مرادی، پدر سیما مرادی یکی از دانش آموزان شین آبادی در گفت و گو با ایسکانیوز عنوان کرد: درخواست ها و تقاضاهای ما امور غیر از دسترس یا دشواری نیست که با این سخت گیری ها مواجه می شویم. ما  در قدم اول خواستار اقدامی برای تحصیل این دختران هستیم زیرا این بچه ها به دلیل وضعیت جسمانی و ظاهری نمی توانند کنار سایر دانش آموزان بشینند و بهتر است برای آن ها کلاس مجزایی تشکیل شود. که متاسفانه این امر تا امروز محقق نشده است.

او در ادامه تقاضای دوم خانواده را مستمری دختران عنوان کرد و گفت: این وعده هم جزو قول هایی است که از همان ابتدا داده شد و تا کنون به هیچ نتیجه ای نرسیده است. ضعف مالی ما برای همه ی افراد حتی اطرافیانمان کاملا بارز است در دوره ی درمان فرزندانمان هرچه داشتیم گذاشتیم و الان واقعا نیازمند حمایت دولت هستیم.

مرادی تقاضای سوم را به وضعیت والدین و بیکاری آن ها مربوط دانسته و گفت: ما به دلیل این شرایط و اقدامات پزشکی که باید برای دختران انجام شود ماهانه ده روز و  حتی بیش تر به تهران می آیم و این باعث بیکاری و از دست رفتن شغل و درآمد ما شده است. ما کار خود را از دست داده ایم و این شرایط را برای ما سخت تر کرده است تمام هزینه های درمان دختران را از قرض گرفتن تامین می کنیم این فشار زیادی را به ما می آورد.

او درباره تقاضای چهارم که در راستای پرداخت دیه است تصریح کرد: بیمه به تعدادی از خانواده ها بر خلاف ماده 562 قانون مجازات اسلامی نصف دیه را پرداخت کرده است و از آن ها تعهد کتبی گرفته که بر این میزان دیه راضی شوند و این خانواده ها هم از ترس از دست رفتن همین نیمه ی دیه، آن را قبول  و تعهدنامه را  امضا کرده اند. خلاف قانون و با تحت تاثیزگذاشتن خانواده ها و استفاده از عدم اطلاع کافی این خانواده ها از قوانین این عمل صورت پذیرفته است که ما درصدد تحقق حق از میان رفته ی آن ها و پرداخت کامل دیه هستیم.

مرادی افزود: این تعهدنامه باید از سمت بیمه باطل شود که آن ها زیربار نمی روند در نتیجه این موضوع را ما به دادگستری ارجاع می دهیم و از مراحل قانونی پیگیر می شویم.

در انتها پدر دانش آموز شین آبادی گفت: ما دو وکیل داشتیم که روند دادرسی را به آن ها سپرده بودیم اما از اقدام ها و پیگیری های آن ها راضی نبودیم در مواقعی که باید به جدیت به مسائل ما می پرداختند؛  بی توجهی و کم کاری کردند در نتیجه خانواده ها تصمیم گرفتند بطور کل از وکیل استفاده نکنند و خودشان پیگیر باشندشاید به این روال  احتمال اینکه  به احقاق حقوق فرزندانمان نزدیک تر شویم بیشتر باشد.
کد خبر: 234507

وب گردی

وب گردی