تهران- ایسکانیوز: فريد فرخنده كيش با ابراز اميدواري از همراهي اعضاي خانواده انجمن سينماي جوانان ايران در سراسر كشور، براي ادامه هر چه بهتر و سريع تر روند پرشور و رو به رشد انجمن حكم مديريت عامل انجمن سينماي جوانان ايران را از دكتر حجت الله ايوبي دريافت كرد.


سینمای جوانان


به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز، مراسم توديع و معارفه مديرعامل انجمن سينماي جوانان ايران كه با حضور حجت‌الله ايوبي رئيس سازمان سينمايي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، عليرضا رضاداد مشاور ارشد رئيس سازمان سينمايي، جعفر صانعي مقدم عضو هيئت‌امناي انجمن سينماي جوانان ايران، حسين علاءالديني عضو هيئت مديره انجمن، سيد محمدمهدي طباطبايي نژاد رئيس مركز گسترش سينماي مستند و تجربي مديران و معاونين اين مركز عصر امروز در محل ستاد مركزي انجمن سينماي جوانان ايران برگزار شد كه طي آن فريد فرخنده كيش مديرعامل جديد انجمن سينماي جوانان ايران حكم خود را از دكتر حجت‌الله ايوبي دريافت كرد.


انجمن يكي از بناهاي اصلي سازمان سينمايي است، جايي كه چشم اميد ما را به جوانان سراسر كشور معطوف مي كند.


حجت‌الله ايوبي در مراسم توديع حبيب ايل‌بيگي و معارفه فريد فرخنده كيش با عنوان اين مطلب كه انتخاب ايل بيگي به عنوان مديرعامل انجمن سينماي جوانان ايران با توجه به بازخوردهايي كه از هنرمندان و همكاران ايشان دريافت كرده ايم، يكي از انتخاب هاي خوب اين دوره بوده است گفت: با توجه به سابقه درخشان دوره مديريت ايل‌بيگي پيدا كردن جايگزين مناسبي براي وي كار بسيار سختي بود. شور و نشاطي كه ايشان با حضور مستمر و تلاش بدون وقفه خودشان در شهرستان كرده بودند دستاورد كمي نبود و ما تلاش مي كرديم كه جايگزين ايشان فردي باشد كه با همين جديديت و ايمان به اين مسئله كه بايد دست جوان هاي ايران را گرفت، انجام وظيفه كند. و در نهايت به نظر كاملا طبيعي رسيديم جناب فرخنده كيش كه يار و همراه ايشان بودند.


وي در ادامه صحبت‌هايش با اشاره به كاركردهاي انجمن سينماي جوانان ايران يكي از مهم‌ترين اين كاركردها را ايجاد ارتباط سازمان سينمايي و جامعه سينمايي با شهرستان‌ها اعلام نمود و افزود: با شور و نشاطي كه ايجاد شده و افزايش فعاليت و تكاپوي جوانان در جاي جاي كشورمان اين ارتباط به نحوه خوبي ايجاد شده است. انجمن يكي از بناهاي اصلي سازمان سينمايي است، جايي كه چشم اميد ما را به جوانان سراسر كشور معطوف مي كند.


سینمای جوانا ایوبی


رئيس سازمان سينمايي افزود: با توجه به روند اعتمادسازي و ترغيبي كه ايجاد شده موجي از مشتاقان سينما شروع به حركت كرده است كه بايد به بهترين شكل ممكن كنترل شود و اين مهم با تجربه و امكانات انجمن سينماي جوانان امكان‌پذير است.


دكتر ايوبي با اشاره به اين موضوع كه بعد از رويداد مهم انتخابات خانه سينما اين اولين باري است كه در جمع خانواده سينما حاضر مي‌شوم ادامه داد: انتخابات خانه سينما بسيار خوب بود و به‌نوعي كشتي طوفان‌زده خانه سينما به ساحل امن و آرامش رسيد.


حجت‌الله ايوبي در پايان صحبت‌هاي خود ابراز اميدواري كرد كه با حضور فريد فرخنده كيش كه يكي از اعضاي ديرينه انجمن سينماي جوانان ايران است شور و نشاط و روند خوب كارها ادامه پيدا كند.


فريد فرخنده كيش آشناترين شخص به روند رو به رشد انجمن سينماي جوانان ايران است.


عليرضا رضاداد با تبريك انتخاب حبيب ايل‌بيگي به‌عنوان معاونت ارزش‌يابي و نظارت سازمان سينمايي و فريد فرخنده كيش به‌عنوان مديرعامل انجمن سينماي جوانان ايران به جامعه سينمايي و جوانان فيلم‌ساز در سراسر كشور گفت: آشنايي ما با آقاي ايل بيگي سابقه طولاني دارد.


در اين يك سالي نيز كه وي در انجمن سينماي جوانان فعاليت مي كرد همواره بازخوردهاي بسيار خوبي از فيلم سازان شهرستان هاي ديگر در حوزه فيلم و عكس دريافت مي كرديم. شور و نشاطي در سراسر كشور ايجاد شده كه قطعا با حضور آقاي فرخنده كيش به عنوان آشناترين شخص به اين روند ادامه پيدا خواهد كرد. به همين دليل نيز انتخاب ايشان بهترين انتخاب ممكن براي انجمن سينماي جوانان ايران و جوانان فيلم ساز ايران است.


سینمای جوانان 2


جعفر صانعي مقدم عضو هيئت‌امناي انجمن سينماي جوانان ايران نيز با تأكيد بر اين نكته هدف اصلي داشتن برنامه و استراتژي مشخص است و اين برنامه‌ريزي با آگاهي است كه باعث ايجاد شور و نشاط مي‌شود گفت: با توجه به سابقه طولاني آشنايي كه با فريد فرخنده كيش داريم اين شور و نشاط ادامه خواهد داشت.


دغدغه فيلم سازان شهرستاني توجهي است كه در دوره جديد مديريت انجمن به آن ها روا شده است.


حبيب‌الله حيدري مدير انجمن سينماي جوانان استان همدان در ادامه مراسم به نمايندگي از اعضا خانواده انجمن در سراسر كشور بزرگ‌ترين دغدغه تمامي فيلم‌سازان در استان‌ها را توجه به آن‌ها اعلام كرد و گفت كليد اصلي ادامه موفق‌تر اين حركت ادامه اين توجه مسئولان سينمايي به استان‌ها و هنرمندان و استعدادهاي موجود در استان‌هاي سراسر كشور است. وي از حجت‌الله ايوبي به دليل انتخاب‌هاي فكر شده و درستش تشكر كرد كه اجازه نداده است اين حركت متوقف شود.


مير دولت موسوي مدير انجمن سينماي جوانان استان اردبيل نيز با اشاره به مهم‌ترين ويژگي حبيب ايل‌بيگي، حركت رو به جلوي چرخ‌هاي حوزه فيلم كوتاه را مديون اخلاق خوب و صداقت وي دانست در تأييد اين مهم گفت: اين براي اولين بار است كه فيلم‌سازان استان اردبيل بدون هيچ هماهنگي دور هم جمع شده‌اند تا هديه‌اي را براي آقاي ايل‌بيگي تهيه كنند. وي همچنين فريد فرخنده كيش را به‌عنوان همراه هميشگي ايل‌بيگي بهترين انتخاب ممكن براي ادامه روند شكل‌گرفته دانست.


سینمای جوان


حبيب ايل‌بيگي در ابتداي صحبت‌هاي خود گفت: گزارش نمي‌دهم چرا كه به نظرم كار پسنديده‌اي نيست. تشكر مي‌كنم از تك‌تك همكاران خوبم در انجمن كه تمام اتفاق‌هاي اين‌يك سال و نيمي كه در كنارشان بودم را همكاري و جديتشان باعث شده است.


وي با اشاره به آسيب‌شناسي انجام شده در آغازه دوره مديريت خود گفت: نقشه راهي كه با توجه به اين آسيب‌شناسي طراحي شد احترام، اعتماد و حمايت، يعني شعار اصلي انجمن در دوره جديد را تحقق ببخشد.


مديرعامل سابق انجمن سينماي جوانان ايران بازسازي روحيه همكاران، هنرمندان، اساتيد و هنرجويان انجمن را اولين قدم انجمن توصيف كرد و اعتماد به نفس لازم براي شروع دوباره فعاليت‌ها را مديون بازسازي روحيه خانواده انجمن دانست و افزود: همچنين بحث عمدم تمركز يكي از محرك ها اصلي ايجاد اين اعتماد به نفس است كه همچنان يكي از مهم ترين عوامل هست و خواهد بود. از اين روي مديريت در انجمن جز كار در شهرستان‌ها نيست. تلاش كرديم اين ذهنيت را در بين همه همكاران و مديران خودمان جا بياندازيم. چرا كه هر اتفاقي كه بيافتد بايد در شهرستان‌ها بيافتد.


معاون ارزشيابي و نظارت سازمان سينمايي كشور با اشاره به اين موضوع كه بايد از اعضاي خانواده انجمن سينماي جوانان ايران در مديريت آن استفاده كرد به معاونت‌هاي فعلي انجمن اشاره كردو گفت طراحان ايده‌هاي جديد مديريت انجمن در دوره جديد همگي زماني سينما را از انجمن سينماي جوانان ايران آغاز كرده‌اند. از اين رو اميدوارم اين همدلي، همراهي و همكاري به شكل جدي‌تري تداوم داشته باشد. چرا كه بخش عمده اين موفقيت ها، اگر موفقيتي باشد با همكاري اين دوستان كه بخشي از انجمن سينماي جوانان هستند محقق شده است. جناب فرخنده كيش هم به عنوان نزديك ترين فرد به اين همدلي قطعا در تداوم هر چه بهتر اين روند، با برنامه هاي بهتر گام خواهد برداشت.


انجمن با استفاده از روش هاي جديد و مدرن در تك تك شهرهاي ايران عزيزمان حضور خواهد داشت.


فرید فرخنده کیش 1


فريد فرخنده كيش مديرعامل انجمن سينماي جوانان ايران در ابتداي صحبت‌هاي خود با زنده كردن ياد زاون قوكاسيان و حامد خسروي جاي خالي اين هنرمندان دلسوز و دغدغه مند را در اين مجلس يادآوري كرد و گفت: انجمن سينماي جوانان ايران با يك نگاه تازه و متفاوت راه خود را آغاز كرده است. تفكرات نويي كه انجمن سال ها بود كه به حضور آن ها نياز داشت. در اين مدت همراهي شاهد اين مهم بودم. و قطعا اين مسير با توجه عملكرد مثبتش بدون هيچ تغيير عمده‌اي ادامه خواهد داشت. چرا كه ما به عنوان يك تيم اين مسير را آغاز كرديم و به عنوان يك تيم نيز آن را ادامه خواهيم داد.


وي با تأكيد بر روش‌هاي آموزشي جديدي كه در ساختار آموزشي انجمن در حال تدوين است افزود: آموزش مجازي امكان حضور انجمن در شهرهايي را فراهم خواهد كه به دليل عوامل مختلف امكان تأسيس دفتر انجمن در آن شهرها وجود ندارد.


فريد فرخنده كيش در پايان صحبت‌هاي خود گفت جريان رو به رشد انجمن سينماي جوانان ايران ادامه خواهد داشت. و ممنونم از جناب آقاي ايوبي و هيات امناي محترم انجمن كه اين اعتماد را نسبت به من داشتند. همچنين اميدوارم همراهي تمام دوستاني را كه در دوران مديريت مطلوب جناب ايل بيگي همراه ايشان بودند را من هم داشته باشم تا به توانيم اين جريان رو به رشد را ادامه بدهيم.


در اين مراسم رضا مير كريمي، محمدرضا اصلاني، مجيد برزگر، نيما عباسپور، مهدي نادر، محمد پير هادي، هادي نائيجي، روان‌بخش صادقي، نادر شيخ‌الاسلامي، ابوالفضل كريمي اصل، مصطفي آل احمد، هيئت‌مديره و اعضاي انجمن صنفي فيلم كوتاه، هيئت‌مديره و اعضاي انجمن صنفي مستندسازان، و هيئت‌مديره و اعضاي اسيفا حضور داشتند.



کد خبر: 234540

وب گردی

وب گردی