ایسکانیوز: چندی پیش طرح دو فوریتی ادغام محیط زیست در وزارت جهاد کشاورزی با ۸۲ امضاء تقدیم هیأت رئیسه مجلس شد؛ عده ای معتقدند سازمانهای منابع طبیعی و محیط زیست باهم ادغام شوند و برخی هم میگوند محیط زیست باید تبدیل به یک وزارتخانه شود، تعدادی هم میگویند این سازمان باید تحت نظر وزارت کشاورزی فعالیت کند اما طرح موجود گونه‌ای توسعه دستگاه‌های اداری را مطرح می‌کند، بنابراین خلاف قوانین برنامه پنجم توسعه  و کوچک شدن  دولت است با این حال  معصومه ابتکار رییس سازمان محیط زیست ادغام سازمان حفاظت محیط زیست را  خلاف مصالح ملی دانسته و با بیان اینکه سازمان حفاظت محیط زیست باید استقلال خود را حفظ کند، تاکید کرد: ادغام سازمان حفاظت محیط زیست راه حل مشکلات در این زمینه نیست و تبدیل این سازمان به وزارتخانه نیز نیازمند کار کارشناسی است.

سید راضی نوری عضو کمیسیون کشاورزی با بیان اینکه، یک مجموعه باید جوابگوی مردم باشد، عنوان کرد:  در حقیقت ما مجموعه و تشکلی را می خواهیم که جوابگوی مردم و مجلس باشد و همین مسئله اصلی ترین دغدغه ی ما به شمار می رود. معاونت ریاست جمهوری رئیس سازمان است  بنابراین باید قوی تر از یک وزارت خانه فعالیت کنند اما در واقع آنها نمی خواهند جوابگوی مردم و نمایندگان مجلس باشند.

او در ادامه افزود: بنده خودم یکی از امضا کنندگان این طرح بودم چرا که برای ما تفاوتی ندارد محیط زیست زیر مجموعه ی وزارت خانه شود یا خیر بلکه ما بیش از هر چیزی از آن ها پاسخگویی می خواهیم.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، عدم پاسخگویی را یکی از مشکلات محیط زیست دانست و در این باره گفت: در حقیت محیط زیست جوابی برای مردم و نمایندگان مجلس ندارد تا مسائل را پیگیری کند. ما به دنیال ان هستیم که درون محیط زیست سیاست کاری رخ ندهد و تبدیل به فضای سیاسی نشود بلکه در چارچوب قانون حرکت کند و کارهای خود را درست پیش ببرد.

نوری با بیان اینکه، پاسخگویی گره ها را باز و مسائل را روشن می کند، عنوان کرد: پاسخگویی موجب می شود تا گره هایی که وجود دارد از هم باز شوند و با تعامل بیشتری کار را پیش رود. در حقیقت محیط زیست باید از توانمندی و قابلیت هایش نهایت استفاده را بکند و پاسخگوی دولت مجلس و مردم باشد . برای ما تفاوتی ندارد که می خواهد چکار کنند چرا که ما فقط به دنبال چارچوب مداری هستیم آن ها باید در چارچوب قانون حرکت کنند.
کد خبر: 234581

وب گردی

وب گردی