تهران-ایسکانیوز: «بی‌بی» نامیست که تنها نخست وزیر تاریخ رژیم صهیونیستی که پس از تاسیس این رژیم به دنیا آمد، به آن شهرت دارد.
بنیامین نتانیاهو با چند وعده منحوس نخست وزیری این رژیم را از آن خود کرد که از این جمله سرنگونی حکومت حماس در نوار غزه، ادامه رشد طبیعی شهرک‌های یهودی‌نشین در کرانه باختری رود اردن، خودداری از دادن امتیاز درباره تقسیم اورشلیم به فلسطینی‌ها بود.
او از ابتدا ایران را بزرگترین و خطرناک ترین رقیب خود در دنیا دانسته و از هر موقعیتی برای مخالفت با رشد و توسعه ایران استفاده می کند.
پیش از این نیز محور اصلی سخنان نتانیاهو در مجمع عمومی سازمان ملل در سال 2012 ایران و برنامه هسته‌ای ایران بود. در این جلسه گفت: «برای فهمیدن اینکه دنیا در صورت مسلح شدن ایران به انرژی هسته‌ای چه وضعی خواهد داشت، تنها وضع دنیا را در صورت مسلح شدن القاعده به انرژی هسته‌ای تصور کنید».
در ادامه سخنی از آيت الله هاشمی رفسنجانی را نقل قول کرد و گفت «به حرف های آیت‌الله رفسنجانی گوش بدهید من نقل قول می کنم ایشان گفته است که استفاده از یک بمب اتم علیه اسرائیل همه چیز اسرائیل را ازبین می برد، ولی فقط به دنیای اسلام ضربه خواهد زد.

ايشان گفت: فکر کردن به چنین چشم اندازی غیر منطقی نیست. این مطلب از طرف یکی از میانه روهای ایرانی عنوان شده است. آدم شوکه می شود».
نتانیاهو پس از این اظهارات عجیب کار شگفت آورتری انجام داده و تصویری از یک بمب فرضی را به حاضرین نشان داد و گفت که ساختن بمب اتم سه مرحله دارد. مرحله اول که هفتاد درصد راه است ایجاد اورانیوم غنی‌سازی شده با درصد کم به مقدار کافی است، که ایران این مرحله را تمام کرده است. مرحله دوم که پایان آن نود درصد راه است ایجاد اورانیوم غنی‌سازی شده با درصد بالا به مقدار کافی است. سپس او با ماژیک قرمز رنگی خط قرمزی رسم کرد را در بخش نود درصد کشید و گفت اینجا خط قرمز ماست. او گفت خط قرمزها از جنگ جلوگیری می‌کنند.

بمب
پس از این سخنرانی افراد مختلفی تصویر نتانیاهو در حال کشیدن خط قرمز را ویرایش کردند و آن را در شبکه اجتماعی تویيتر به سخره گرفتند.
***
یک سال بعد در مجمع عمومی سازمان ملل 2013 نتانیاهو عکس دیگری را در دست گرفت و از بازی کودکان غزه در بحران آتش و خون سخن گفت.
او با یادآوری ایدئولوژی نازیسم که به نژاد برتر اعتقاد داشت، ایدئولوژی گروه دولت اسلامی را با نازیسم مقایسه کرد و گفت این گروه به "دین برتر" برای جهان اعتقاد دارد.

غزه
بی بی گفت که حماس، و گروه دولت اسلامی هدفی مشابه را برای سلطه بر جهان دنبال می کنند و حمله به غزه را با حمله به رهبری آمریکا به عراق و سوریه مقایسه کرد.
این عکس خشم مردم را در فضاهای اجتماعی و شبکه های مجازی به دنبال داشت.
**
دو سال بعد، پس از سومین حضور نتانیاهو در کنگره آمریکا، بار دیگر او مطالبی را عنوان کرد که موج عظیمی از واکنش های مردم را در شبکه های مجازی به همراه داشت.
نخست وزیر اسرائیل در کنگره آمریکا با اعتراف از ناتوانی در مقابل قدرت ایران گفت: ایستادن مقابل ایران کار آسانی نیست.
او در ادامه مقدمه چینی شبیه به رجزخوانی بالا و بلندی در خصوص اتحاد اسرائیل و آمریکا و حمایت هایی که آمریکا در مقاطع مختلف از اسرائیل کرده سخن گفت.
بنیامین نتانیاهو ضمن تحسین و تقدیر از آمریکا و آمریکایی ها از «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا تعریف کرد.

واکنش1

نتانیاهو اما، در ادامه سخنانش که از موضع ضعف و ناتوانی بود، گفت: به عنوان نخست وزیر اسرائیل مسوولم که بگویم تلاش جمهوری اسلامی ایران برای رسیدن به سلاح هسته ای امنیت کشور ما را تهدید می کند.

وی در سخنانی بی پایه و اساس درباره ایران اظهار داشت: رژیم ایران نه تنها برای اسرائیل بلکه برای همه دنیا خطرناك است. ايران فقط برای اسرائیل بلکه برای صلح و امنیت جهان خطر بزرگی است.

**
البته باراک اوباما به سرعت به اظهارات ضد ایرانی نتانیاهو واکنش نشان داد و از طریق خبرگزاری رویترز اعلام کرد: نتانیاهو درباره ایران اشتباه می‌کند. او ادعاهای مختلفی را درباره توافق با ایران مطرح کرد که هیچکدام از آنها صحت ندارد.
ریيس جمهور آمریکا این را هم گفت که در حرفهای نتانیاهو هیچ نکته تازه‌ای نبود. او هیچ راه‌ حل و گزینه دیگری به جای مذاکره پیشنهاد نداد.
**
نکته قابل تامل در جریان این سخنرانی تاثربرانگیز، ترک جلسه کنگره از سوی 50 نماینده بود. مساله مهمتر اینکه حتی تلویزیون اسرائیل این سخنرانی را به صورت مستقیم پخش نکرد.

واکنش
بعد از سخنراني مردم سراسر دنیا، اظهارات نتانیاهو را به سخره گرفته و پیام خود را که استهزاء چنین مواضع و تفکرات غلطی از سوی نخست وزیر اسرائیل است، از طریق شبکه های مجازی به گوش او می رسانند.
کد خبر: 234610

وب گردی

وب گردی