تهران- ایسکانیوز: تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه آزاد اسلامی و بنیاد سعدی به منظور تبادل اسناد و مدارک علمی، تبادل تجربیات و روش های نوین در تدریس، تهیه و تدوین متون و راه اندازی کارگاه های آموزشی در ساختمان این بنیاد به امضا رسید.

hadad

راه روشن همکاری دو جانبه بین دانشگاه آزاد اسلامی و بنیاد سعدی

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، حداد عادل رئیس بنیاد سعدی با ابراز خشنودی از انعقاد این تفاهم نامه بین بنیاد سعدی و دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه زبان فارسی رکن ملیت ماست افزود: ما برای گسترش این زبان از تمام امکانات استفاده می کنیم و دانشگاه آزاد با ظرفیت گسترده ای که در اختیار دارد می تواند به تأمین این مقصود کمک کند.

رئیس بنیاد سعدی گفت: این تفاهم مدتی مورد بررسی قرار گرفت و کار کارشناسی آن به انجام رسید و امروز ما شاهد آن بودیم که این تفاهم نامه به امضاء برسد.

وی افزود: خوشحالیم این تفاهم نامه راهگشای راه روشن و طولانی همکاری دو جانبه بین بنیاد سعدی و دانشگاه آزاد اسلامی باشد.

با جان و دل برای زبان فارسی سرمایه گذاری می‌کنیم

دکتر حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد در ادامه این مراسم گفت: برای بنده و همکارانم باعث افتخار است که در این جایگاه بی نظیر و دوست داشتنی حضور پیدا کردیم تا اعلام همکاری برای توسعه و گسترش زبان و ادبیات فارسی که پیشه، ریشه و ارکان ملیت ماست اعلام همکاری کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: با جان و دل علاقه داریم که هر گونه همکاری و سرمایه گذاری برای توسعه این زبان شیرین که زبان برخی از اهالی بهشت و فردوس است بین دانشگاه و بنیاد سعدی داشته باشیم.

رئیس بزرگترین دانشگاه حضوری جهان گفت: دانشگاه آزاد اسلامی هرم هیئت علمی مناسبی دارد که در دانشگاه از تعداد 1660 استاد 973 نفر در دانشگاه آزاد اسلامی به امر تدریس اشتغال دارند همچنین از تعداد 72 نفر استاد موجود در این مجموعه 33 نفر در دانشگاه آزاد و 35 نفر در وزارت علوم تدریس می کنند.

میرزاده افزود: از مجموع 155 دانشیار 109 نفر در موسسات آموزش عالی وزارت علوم و 37 نفر در دانشگاه آزاد اسلامی تدریس می کنند.علاوه بر این از مجموع 804 استادیار رشته زبان و ادبیات فارسی تعداد 376 نفر در دانشگاه آزاد اسلامی مشغول به تدریس هستند.همچنین از تعداد 623 مربی در مجموعه رشته زبان و ادبیات فارسی 526 مربی در دانشگاه آزاد اسلامی تدریس می کنند.

میرزاده با اشاره به نقش دانشگاه آزاد اسلامی در توسعه و گسترش زبان و ادبیات فارسی اظهار داشت: خوشحالیم که این همکاری بین دانشگاه آزاد اسلامی و بنیاد سعدی منعقد شد و دانشگاه آزاد قول می دهد و تعهد می کند که هر اقدامی در جهت توسعه زبان فارسی لازم است با بنیاد سعدی انجام دهد.

مفاد تفاهم نامه

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به مفاد این تفاهم نامه افزود: در این تفاهم نامه موارد خوبی دیده شده که یکی از آن اجرای طرح مشترک بین دانشگاه و بنیاد سعدی و تبادل اسناد و مدارک علمی، تبادل تجربیات و روش های نوین در تدریس، تهیه و تدوین متون و راه اندازی کارگاه های آموزشی، دعوت از استادان در همایش های علمی و هم اندیشی های علمی و پژوهشی، چاپ کتاب، تهیه مجلات، اعلام آمادگی کرده است.

میرزاده مدت زمان انعقاد این تفاهم نامه را دو سال عنوان کرد و افزود: امیدواریم همکاری دانشگاه آزاد و بنیاد سعدی برای زمان های طولانی باشد.

زبان فارسی قدرت تبدیل شدن به زبان علمی جهان را دارد

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه معاونت فرهنگی برنامه های مهمی در زمینه گسترش زبان فارسی دارد که یکی از مهمترین این برنامه ها که ستاره درخشان آن بحث توسعه نگهبانی و تربیت مدرس نه تنها در ایران بلکه در شبه قاره هند است.

دکتر میرزاده با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری افزود: مقام معظم رهبری فرموده اند 700 سال در شبه قاره هند  بوده است و 50 سال دیگر زبان فارسی باید زبان علمی جهان شود.

رئیس دانشگاه آزاد با اشاره به عملکرد دانشگاه برای رسیدن به این مهم افزود: زبان فارسی این قدرت را دارد که زبان علمی جهان شود و دانشگاه آزاد بر روی این منظور برنامه ریزی های لازم را انجام داده است و ردیف ویژه مالی برای آن معیین کرده است.
کد خبر: 234705

وب گردی

وب گردی