ایسکانیوز: با ورود HTC، مایکروسافت، ولو و چند کمپانی دیگر به دنیای عینک‌های واقعیت مجازی، سامورایی‌های سونی جایگاه خود را در خطر دیدند و تصمیم به انتشار اطلاعات تکمیلی از پروژه‌ مرفیوس گرفتند. عینک مجازی مذکور، چند سالی است که پروسه‌ی ساخت خود را پشت سر می‌گذارد و حال بر طبق اعلام رسمی سران سونی در جریان همایش GDC، طی شش ماهه‌ی اول سال آینده‌ی میلادی در اختیار عموم قرار خواهد گرفت.

سونی مدعی شده است که نسخه‌ی نهایی مورفیوس، از نمایشگر OLED بهره خواهد جست و این قابلیت را دارد تا 120 فریم بر ثانیه را در برابر چشمان مخاطب تصویر کند. البته نرخ فریم 120، با شرایط خاص و با استفاده از تکنیک‌های نوین امکان‌پذیر خواهد بود و در تمامی حالات در دسترس کاربر نیست. هم‌چنین گفته می‌شود که سرعت پاسخ‌دهی مرفیوس، رقم باورنکردنی 18 میلی ثانیه خواهد بود.

3 - 1


تیم سونی طراحی پروژه‌ مرفیوس را تغییر داده است و با توجه به تصاویر منتشر شده، می‌توان امیدوار بود که مشکل سنگینی بیش از حد عینک در مدل‌های اولیه دیگر در مدل نهایی وجود نداشته باشد. باید دید که در این بازار شلوغ عینک‌های واقعیت مجازی، چه بر سر پروژه‌ی بلندپروازانه‌ی سونی خواهد آمد.
کد خبر: 234817

وب گردی

وب گردی