تهران -ایسکا نیوز: فلاحت پيشه پیرامون سخنرانی نتانیاهو در کنگره امریکا،گفت:سخنرانی نتانیاهو در آیپک و کنگره امریکا نشان داد که  عملا از دولت امریکا ناامید شده است لذا آخرین سیاست‌ و  تلاش‌هایی که برای منع توافق هسته ای داشته  به نتیجه نرسیده است و اکنون روی سخنش با کنگره امریکاست و به عبارتی  آنها را  تهدید انتخاباتی  می‌کند.

حشمت الله فلاحت پیشه در گفتگو با خبرنگار ایسکانیوز، با بیان اینکه نتانیاهو با دوهدف انتخاباتی در کنگره امریکا سخنرانی کرد، تصریح کرد: با توجه به انتخابات پارلمانی 26 اسفند  اسراییل مردم سرزمین های اشغالی  در انتخابات مسائل اقتصادی  برایشان مهم است و از این نظر دولت نتانیاهو  کارنامه خوبی  ندارد و  با پرداختن  به موضوع ایران  و امنیت منطقه  در راس مسائل  انتخاباتی  به دنبال جمع آوری رای  برای خود است.

اين کارشناس سیاست خارجی افزود: نخست وزیر اسرائیل  با تهدید دموکرات‌ها مبنی اینکه در حال حال عقب نشینی در قبال ایران هستند،این موضوع را تبدیل به یک تهدید در انتخابات آینده امریکا کرده است.

او تاکید کرد:اسرائیل در حوزه عملی از دولت امریکا  ناامید شده و بیشتر روی کنگره متمرکز شده‌ تا با تحت تاثیر قرادادن کنگره، امریکا را مجاب به تصویب  قوانینی کنند که  دولت را در تنگنا قرار دهد و مذاکرات را به نابودی بکشد .

فلاحت پیشه با اشاره به واکنش اوباما به اظهارات نتانیاهو مبنی بر اینکه او حرف تازه ای نداشت و در مورد ایران با آنها اختلاف نظر دارم،گفت:اوباما  ضمن اینکه توجهی به صحبت های نتانیاهو نداشت اعلام کرد بیشتر  نگران کنگره هستم که تصمیماتی اتخاذ کند و  به مذاکرات خدشه وارد شود .

او پیرامون روند مذاکرات بیان کرد: به نظر می رسد دوطرف مذاکره کننده  ایران و امریکا بر سر اینکه به توافقی دست یابند به نتیجه رسیده اند و به صورت مجزا طرفین  سعی دارند  که با دست پر از مذاکرات برگردند ،اما اینکه مذاکرات تبدیل به توافق شود بستگی  به نوع رایزنی‌های دیپلماتیک مذاکره کنندگان دارد.

فلاحت پیشه تاکید کرد :در مذاکرات هسته ای ایران با 1+5  موضوع 6 هزار سانتریفیوژ،به رسمیت شناختن  حق رسمی ایران، داشتن فناوری هسته ای به صورت محدود و زمان بندی شده از جمله مباحثی است که امکان توافق بر سر آن زیاد است .

نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی  خطاب به طرف امریکایی گفت:تا کنون طرفین تا این حد به توافق با یکدیگر نزدیک نبودند و فرصت پیش آمده  نباید از دست برود چرا که امریکایی ها نباید تحت مسائل بیرونی  مباحثی را مطرح کنند که مذاکرات را به شکست بکشانند.
کد خبر: 234898

وب گردی

وب گردی