تهران-ایسکانیوز: وزیر علوم گفت: کمیته ای به شکل رسمی  به نام دانشجویان ستاره دار حتی از زمان آقای توفیقی یا فرجی دانا در وزارتخانه نداشته‌ایم.

 

محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حاشیه نشست خبری نوبخت با اصحاب رسانه درباره علت مشخص نشدن روسای چندین دانشگاه کشور و اداره شدن آنها توسط سرپرست‌ها اظهار داشت: از مدتی که من بر مسند وزارت حضور یافتم، حدود 32 و 33 سرپرست دانشگاه را برای شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی کردم که خوشبختانه یا متاسفانه به دلیل تعدد مباحثی که در دستور کار این شورا قرار گرفته، مشخص نشده‌اند. به هر حال این مباحث وقت‌گیر بوده است و عمدتا درباره مباحث مربوط به مسائل اجتماعی بحث کرده‌اند.

وزیر علوم درباره وضعیت دانشجویان ستاره دار هم گفت: در این زمینه کمیته ای به شکل رسمی حتی از زمان آقای توفیقی یا فرجی دانا در وزارتخانه نداشته‌ایم. پیگیری ها از سوی وزارت علوم و مراجع ذی ربط انجام می شود و اگر دانشجویی مشکل خاصی از لحاظ امنیتی و نظامی نداشته باشد می تواند به تحصیل خود ادامه دهد. تعداد دانشجویان ستاره دار نسبت به دوره های قبلی کاهش یافته است.

وی درباره تعداد پذیرش دانشجویان دانشگاه آزاد گفت: تأیید رشته ها، مقاطع تحصیل و تعداد پذیرش دانشجوها باید از سوی شورای گسترش وزارتخانه انجام شود. از دوره فرجی دانا تا کنون این امر در حال انجام است.پس از بررسی در شورای عالی انقلاب فرهنگی کمیته ای ویژه این موضوعات را بررسی می کند.مباحث آموزشی دانشگاه آزاد در مقطع رشته، تعداد پذیرش و مقطع تا پایان سال تعیین تکلیف می شود.

فرهادی درباره افزایش شهریه دانشگاه آزاد  هم گفت: این موضوع را هیئت امنای دانشگاه آزاد تصمیم گیری می کند و تصمیم گرفته شده که بر اساس تورم هر واحد درسی 10 تا 15 درصد اضافه شود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری درپاسخ به این سوال که آیا وزارت علوم با مدیریت شما پیگیر موضوع بورسیه‌ها است یا خیر، گفت: بررسی‌ها در این زمینه انجام شد و گزارشی را آقای نجفی ارائه دادند؛ کمیته‌ای در معاونت دانشجویی تشکیل شده بود و حتی افراد ناظر مجلس هم در آن حضور داشتند که اگر اعتراضاتی صورت گرفت به آن رسیدگی کنند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اضافه کرد: عده‌ای از کسانی که در این زمینه اعتراضاتی داشتند تعیین تکلیف شدند و به اعتراضات آنان رسیدگی شده است، امیدوار هستیم تا پایان سال وضعیت همه بورسیه‌ها تعیین تکلیف شود. ما 3 شرط سن، عدم اشتغال و کارمند دولت بودن و معدل را برای بورسیه در نظر گرفته‌ایم و کمیته‌ای آنها را بررسی می‌کند و با جمع‌بندی‌هایی که انجام می‌دهد کار ادامه دارد و امیدواریم تا پایان سال تعیین تکلیف شوند.

فرهادی همچنین با بیان اینکه وزارت علوم به تقویت بخش خصوصی توجه دارد، اظهار داشت: از سال 84 تا 93 حدود 230 موسسه غیردولتی از وزارت علوم مجوز گرفته‌اند و اینها عدد کمی نیستند.

وی درباره بودجه وزارت علوم هم گفت: طی جلسات مشترکی که با دولت برگزار کردیم نزدیک به 100 بودجه تا پایان سال به این وزارتخانه تخصیص داده شده است.

در حالی که در سال های 91 و 92 به دلیل انباشت مطالبه های دانشگاه تخصیص اعتبار مناسب نبود.
کد خبر: 234913

وب گردی

وب گردی