تهران -ایسکانیوز:عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی‌ گفت: نتانیاهو در تلاش است  تا مذاکرات ایران و 1+5 به شکست  بیانجامد و یا دست آورد‌ مذاکرات هسته‌ای  برای طرف ایرانی به حداقل برسد .

محمد جواد حق شناس در گفتگو با ایسکا نیوز  با اشاره به در پیش بودن  انتخابات پارلمانی اسراییل درماه مارس تاکید کرد: نتانیاهو سعی دارد در  فرصت با قیمانده تا انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی با برهم زدن فضای مذاکرات ، تضعیف موقعیت او باما  و وزارت خارجه امریکا در خصوص مذاکرات هسته ای ، شانس پیروزی در انتخابات را برای خود افزایش دهد.

وي با بیان اینکه تحرکات اسراییل تازگی ندارد،تصریح کرد:موضع نتانیاهو در مورد ایران قابل پیش بینی بود لذا در طول یک سال و نیم اخیر و پیش از آن  شاهد رفتارهای کارشکنانه و سنگ اندازی و تلاش بی وقفه رژیم صهیونیستی در رسیدن به یک توافق جامع مبتنی بر توافق  ملی در مسئله هسته ای ایران  روبرو بوده‌ایم.

او با اشاره به مخالفت کاخ سفید و مقامات اجرایی امریکا  برای حضور نتانیاهو در کنگره گفت:این مخالفت‌ در روابط  امریکا و اسرائیل تازگی  داشت و بی سابقه بود.

حق شناس با اشاره به  مخالفت جمهوری خواهان و دموکرات‌های امریکا گفت:  از زمانی که جمهوری خواهان  در کنگره پیروز شدند  شاهد تقابل حزب جمهوری خواه با دموکرات ها بودیم  که مسئله هسته ای ایران یکی از اختلافات  این دو حوزه  است.

او ادامه داد: با توجه به اینکه اسرائیل  و دولت افراط گرای حاکم بر آن در سالیان اخیر موضع ضد ایرانی خود را کاملا در همه حوزه ها ورود داده  است این تحرکات نتانیاهو در کنگره امریکا  طبیعی بود و با توجه به لابی یهودی در امریکا  در تلاشند  تا بانزدیک شدن به  جمهوری خواهان  فشار قابل تو جهی را بهرییس جمهور امریکا برای کارشکنی در مذاکرات  وارد کنند .

حق شناس با توجه به واکنش اوباما به سخنان نتانیاهو درباره مذاکرات هسته ای  گفت: ایران و 1+5  در تلاشند تا بتوانند برنامه خود را پیش ببرند.
کد خبر: 234971

وب گردی

وب گردی