تهران- ایسکانیوز: رئیس کمیته فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب بر ساماندهی سیما و منظر شهری گفت: دوسالانه مجسمه‌های شهری یکی از ابزارهای تحقق فرمایشات معظم له در این خصوص است.

به گزارش  ایسکانیوز، مجتبی شاکری در حاشیه برگزاری چهارمین دوسالانه مجسمه‌های شهری، با اشاره به دیدار سال گذشته مدیریت شهری با مقام معظم رهبری گفت: یکی از تاکیداتی که مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای شورای شهر و مسئولان شهرداری در ۲۳ دی ماه سال ۹۲ داشتند، بحث هویت شهر و سیما و منظر شهری بود که از قبل هم روی آن تاکید داشتند. در آن دیدار، شهردار تهران قول اصلاح سیما و منظر شهری را دادند.

وی ادامه داد: یکی از ابزارهای این کار، برگزاری دوسالانه‌های هنری است که در آن استعدادهای خلاق خود را نشان می‌دهند و می‌توان از بین آن‌ها کسانی را که ظرفیت خوبی برای خلق آثار شهری دارند، انتخاب نمود. البته این اقدام مستلزم هدف گذاری است و باید ایده‌های خلاق را متناسب با ارزش‌ها و اصول، قبل از تجسد و تجسم یافتن، ارزیابی و انتخاب کرد. با این همه، شخصا فراخوان‌هایی را که خلاقیت شهروندان را در عرصه‌های گوناگون به صحنه می‌کشد، مفید می‌دانم.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به برگزاری چهارمین دوره دوسالانه مجسمه‌های شهری گفت: کاری که سازمان زیباسازی از طریق این دوسالانه انجام می‌دهد، کشف استعدادهای جوان و ایجاد فواید اقتصادی برای هنرمندان است. اما علاوه بر این، سازمان زیباسازی برای برگزیدگان که آثارشان برای نصب در شهر انتخاب می‌شود، موقعیت ویژه‌ای از نظر عقد قرارداد و امکان عرضه هنر آن‌ها ایجاد می‌کند؛ زیرا هنرمند به دنبال دیده شدن است. بنابراین برگزاری این دوسالانه‌ها موقعیت خوبی را برای هنرمندان ایجاد می‌کند، البته هدایت‌ها و هدف گذاری‌ها باید در این فراخوان‌ها صورت بگیرد.

لازم به یادآوری است چهارمین دوسالانه مجسمه‌های شهری به همت سازمان زیباسازی شهر تهران به ریاست جمال کامیاب و به دبیری محسن سلیمانی برگزار شد.
کد خبر: 235001

وب گردی

وب گردی