تهران- ایسکانیوز: رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر حمایت شورای شهر از هنرهای هم راستا با ارزش‌های جامعه گفت: مجسمه‌های شهری باید متناسب با نیاز و فرهنگ مناطق مختلف شهر تهران طراحی شوند.

به گزارش ایسکانیوز، پرویز سروری با اشاره به برگزاری چهارمین دوره دوسالانه مجسمه‌های شهری گفت: برگزاری این دوسالانه‌ها امری کاملا تخصصی است که مراکز فنی و تخصصی باید عهده دار آن باشند. لذا باید تعیین تکلیف جدی در این خصوص در شهرداری صورت بگیرد؛ زیرا توزیع این مجسمه‌ها در مناطق مختلف شهر با مشکلاتی مواجه است.

وی تصریح کرد: رویکرد جدیدی مورد نیاز است تا هم از نظر بصری از این اقدامات هنری استفاده لازم را ببریم و هم متناسب با نیازهای مناطق شهر در این زمینه برنامه ریزی کنیم؛ به ویژه آنکه در برنامه پنج ساله دوم شهرداری تهران تاکید شده که سیما و منظر شهری، از جمله مجسمه‌ها باید در تناسب با معماری ایرانی- اسلامی قرار داشته باشند.

عضو شورای شهر تهران اضافه کرد: باید ببینیم هنر در کجا تجلی می‌یابد و آیا تطابق با روح حاکم بر برنامه پنج ساله شهرداری دارد یا خیر. هنر یک تیغ دو لبه است و هم می‌تواند کاربردهای مثبت فراوانی داشته باشد و هم در صورت عدم تطابق با اصول و ارزش‌های حاکم در جامعه، آثار تخریبی دارد. بنابراین چنانچه آثار هنری با اصول و ارزش‌های جامعه هماهنگ باشد، مورد حمایت شورای شهر است.

وی با اشاره به کاهش قیمت نفت تصریح کرد: با توجه به اینکه در سال ۹۴ به دلیل کاهش قیمت نفت، بودجه دولت انقباضی است، به تبع آن با کاهش نقدینگی مردم و کاهش ساخت و ساز و در نتیجه، بودجه انقباضی در شهرداری مواجه هستیم، به همین دلیل باید اولویت بندی در برنامه‌ها صورت بگیرد تا متناسب با بودجه شهرداری بتوانیم برنامه‌های هنری خود را اجرا کنیم.

لازم به یادآوری است چهارمین دوسالانه مجسمه‌های شهری به همت سازمان زیباسازی شهر تهران به ریاست جمال کامیاب و به دبیری محسن سلیمانی برگزار شد.
کد خبر: 235003

وب گردی

وب گردی