تهران- ایسکانیوز: دبیر نهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی گفت: در این دوره داوری آثار دینی به شکل مستقل انجام شده و جوایز جداگانه به این بخش اختصاص یافته است.



به گزارش ایسکانیوز؛ محمدرضا کریمی صارمی، در خصوص علت جداسازی این بخش در جشنواره گفت: به جرأت می‌توان گفت که 95 درصد انیمیشن ایران دولتی است و سازمان‌های دولتی برای تولید یک اثر سفارش می‌دهند. قسمت عظیمی از این تولیدات توسط مرکز پویانمایی صبا و حوزه هنری انجام می‌شود که بسیاری از این تولیدات دارای مضامین و مفاهیم دینی‌اند. در نتیجه با توجه به این‌که ایدئولوژی اصلی ما روی آموزه‌های دینی بنا شده است و رفتار ما از آثار دینی نشات گرفته است، این بخش به عنوان یک بخش جدی تلقی می‌شود.
وی افزود: در دوره‌های گذشته هم بخش دینی داشتیم، ولی داوری و جوایز آن جدا نبود. در این دوره داوری آثار دینی به شکل جداگانه انجام شد. همچنین جوایز جداگانه‌ای هم به این بخش اختصاص یافته است که شامل سه تندیس طلایی به بهترین فیلم در بخش دینی،  بهترین کارگردانی و بهترین فیلم در بخش ارزش‌های انقلاب اسلامی است. البته دیپلم افتخاری را که هیات داوران مجازند اهدا کنند ممکن است به این کارها هم تعلق بگیرد.
کریمی‌صارمی اضافه کرد: در بخش دینی این دوره شاهد جریان جدیدی هستیم. داوران هم از این بخش بسیار راضی بودند. مثلا از اتفاقات جدیدی که در این دوره شاهد هستیم، حضور آثار رضا میرکریمی است که ایشان را به عنوان یک فیلمساز مشهور آثار سینمایی می‌شناختیم، اما  با ساخت دو فیلم انیمیشن وارد این حوزه شده است.
بر اساس این گزارش، در بخش آثار دینی و ارزش‌های انقلاب اسلامی جمعاً 53 اثر متقاضی حضور بودند که پس از بررسی هیأت انتخاب از این تعداد 9 اثر در بخش دینی و 5 اثر در بخش ارزش‌های انقلاب اسلامی انتخاب شدند.
گفتنی است؛ نهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران از 17 تا 21 اسفند در دو سالن مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و پنج سالن دیگر برگزار می‌شود.

کد خبر: 235013

وب گردی

وب گردی