تهران- ایسکانیور: امیدوار رضایی نماینده تام الاختیار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در استان خوزستان در دوازدهمین گردهمایی معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به تاسیس مرکز اختصاصی پژوهش برای حل ریزگردها توسط دانشگاه آزاد اسلامی گفت:  نمونه بارز مردمی بودن در زمینه آموزش، دانشگاه آزاد اسلامی است که همه اقشار و نهادها از روستایی و عشایر و شهری در آن سهم دارند و جزو خانواده دانشگاه آزاد اسلامی محسوب می شوند.

رضایی در ابتدای سخنرانی خود ضمن خوشامد به رئیس دانشگاه و هیات همراه گفت:استان خوزستان جایی است که دینش را به اسلام ادا کرده است و به گفته امام (ره) مسئولیت ما که مانده‌ایم نسبت به آنها که رفته اند سنگین تر است.

نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: دانشگاه آزاد اسلامی زاده انقلاب و یکی از نمادهای آن است و مانند بقیه نهادهای زاده انقلاب مردمی است. هرجا هم که انقلاب موفق بوده است به خاطر مردمی بودن آن بوده است.
او در ادامه افزود: از پیروزی انقلاب اسلامی و پیروزی در جنگ تحمیلی گرفته تا الان که غرب زورگو در مقابل انقلاب و مردم سر تعظیم فرود آورده است نظام ما نظام مردمی بر اساس گفتمان اسلامی بوده و هست.

 به جای اینکه مردم به سمت دانشگاه بیایند دانشگاه به سمت مردم رفته است
او در ادامه گفت: نمونه این مردمی بودن در زمینه آموزش هم دانشگاه آزاد اسلامی که همه اقشار و نهادها از روستایی و عشایر و شهری در آن سهم دارند و جزو خانواده دانشگاه آزاد اسلامی محسوب می شوند.
رضایی در ادامه صحبت های خود دومین شاخصه دانشگاه آزاد را عدالت محوری در آن دانست و افزود: دانشگاه آزاد اسلامی در عمق نقاط مختلف کشور و به ویژه در نقاط محروم حضور پیدا کرده است. توجه به این مورد شاید برای دانشگاه سختی های زیادی به بار بیاورد ولی این کار بزرگ و انقلابی در جهت اسلام ناب بوده است و به جای اینکه مردم به سمت دانشگاه بیایند دانشگاه به سمت مردم رفته است و این نکته ای است که بعضی نمی خواهند آن را ببیند.

تاسیس مرکز اختصاصی پژوهش برای حل ریزگردها
نماینده تام الاختیار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در استان خوزستان افزود: دانشگاه آزاد یک نکته برجسته دیگر دارد و آن فارغ التحصیلان و پیشکسوتان این مجموعه علمی است. همین استان بیش از 300 هزار فارغ التحصیل از سوی دانشگاه آزاد دارد که می تواند یک انرژی و پتانسیل بسیار خوب برای مردم باشد.
رضایی در پایان با اعلام یک خبر خوب به مردم خوزستان افزود: با پیگیری های رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مرکز اختصاصی پژوهش برای بررسی و کمک به حل مشکل ریزگردها در استان خوزستان راه اندازی خواهد شد و مقدمات آن شروع شده است و ما برای این اقدام از کلیه واحدهای استان خوزستان کمک خواهیم گرفت.
کد خبر: 235117

وب گردی

وب گردی