ایسکانیوز: برخی رسانه های عربی امروز تأکید کردند که دادگاه کیفری عربستان سعودی حکم اعدام آیت الله "نمر باقر النمر" را تأیید کرد. با این حال برادر وی این خبر را تکذیب کرد.

حکم اعدام عالم بارز عربستانی تأیید شد

به گزارش شبکه تلویزیونی العالم "محمد النمر" برادر آیت الله النمر در صفحه تویتر خود نوشت: خبرهای منتشر شده درباره تأیید حکم اعدام صحت ندارد.

وی افزود: دادگاه کیفری پس از جواب دادن به برخی ملاحظات، پرونده شیخ النمر را به دادگاه استیناف ارجاع داد، به این معنی که مسأله جدیدی در این پرونده روی نداده و دادگاه استیناف هنوز به این موضوع نپرداخته است.


دادستانی عربستان، در 25 مارس گذشته (پنجم فروردین 93) با مطرح کردن اتهامات دروغ مانند فتنه مذهبی، تشکیل جلسه با مجرمان فراری، ترویج کشتار شهروندان و نیروهای پلیس، تخریب مساجد در هنگام نماز جمعه و دخالت در امور سایر کشورها، خواستار صدور حکم اعدام به علت محاربه علیه نظام آن کشور برای شیخ نمر شد.


دادگاه کیفری عربستان نیز چند ماه پس از این ماجرا بر اساس اتهامات ادعایی دادستانی، حکم اعدام این عالم شیعه را صادر کرد.


سازمان حقوق بشر عربی محاکمه شیخ نمر را امری بی سابقه و خطرناک از نوع خود دانست و اعلام کرد: اعدام ها در عربستان برخلاف ارزش ها و قوانین بین المللی است.
این روحانی شیعه سرشناس عربستانی از سوی رژیم سعودی به خاطر اتهاماتی دروغ از قبیل «فتنه انگیزی» و «دعوت به برهم زدن وحدت ملی» به اعدام محکوم شده است.
نیروهای امنیتی سعودی هشتم ژوئیه 2012 پس از تعقیب خودروی آیت الله نمر، به طرف وی تیراندازی کرده و او را با گلوله جنگی مجروح کردند.


کد خبر: 235187

وب گردی

وب گردی