رئیس فدراسیون فوتبال گفت: هیچ ابهام مالی از اول در فدراسیون نبوده چرا که پولی در فدراسیون وجود ندارد که بخواهد ابهامات مالی وجود داشته باشد.





به گزارش خبرنگار فارس، علی کفاشیان که برای مراسم روز درختکاری به همراه معاون سازمان محیط زیست در پارک پردیسان حضور داشت، در خصوص قطعی شدن نائب‌رئیسی‌اش درAFC گفت:‌از همان ابتدا قصد داشتم از حق ایران در آسیا دفاع کنم و با همین هدف ثبت‌نام کردم. البته می‌خواهیم تا در انتخابات بعدی کنفدراسیون فوتبال آسیا مانند دوره جاری افراد بیشتری را در کمیته‌های مختلف داشته باشیم تا از این طریق بتوانیم به پیشرفت فوتبال ایران در آسیا کمک کنیم.


وی در پاسخ به این سؤال که سرانجام جهانبخش و آزمون برای تیم ملی بزرگسالان به میدان خواهند رفت یا تیم امید، گفت: پس از بازگشت کی‌روش جلسه‌ای را با او و مسئولان تیم امید خواهیم داشت که در این جلسه حرف طرفین را خواهیم شنید اما نظر من این است که در این مقطع بازی‌های اصلی برای تیم امید است و قطعا اولویت با این تیم است. چرا که تیم ملی در بازی‌های دوستانه به میدان می‌رود  و ما باید از طریق تیم امید در رقابت‌های پیش رو از حیثیت فوتبالمان دفاع کنیم. پس اولویت با تیم امید است و کی‌روش باید این را بداند و این طور نمی‌شود که بگوید که این بازیکنان را به تیم ملی بزرگسالان بدهیم تا در عید نوروز در خدمت این تیم باشد. بنابراین در جلسه فوق به او این موضوع را گوشزد خواهیم کرد.


کفاشیان در مورد اینکه بالاخره پست نائب‌رئیسی اول فدراسیون فوتبال موظف است یا غیرموظف،‌گفت: در قانون برای این پست وظیفه خاصی تعیین نشده است و بیشتر نائب‌رئیس دوم که رئیس سازمان لیگ می‌شود و نائب‌رئیس بانوان کارهای اجرایی را به عهده دارند و نائب‌رئیس اول در صورتی که رئیس فدراسیون نباشد یا فوت کند، آن زمان به جای او تصمیمات لازم را می‌گیرد ضمن اینکه در سیاست‌گذاری‌ها از وجود نائب‌رئیس اول استفاده می‌شود و برای مسائل اجرایی نیازی به حضور وی نیست و مانعی برای قضیه وجود ندارد.


رئیس فدراسیون فوتبال در مورد اینکه چه اقداماتی باید اندیشیده شود تا بازیکنان خارجی که به ایران می‌آیند دردسرساز نشوند،‌گفت:‌درست است وقتی خارجی‌ها می‌آیند گرفتاری داریم اما باید در سازمان لیگ مقرراتی وضع شود و در فدراسیون فوتبال نیز قراردادها را به قدری محکم ببندیم تا جلوی برخی سوءاستفاده‌ها گرفته شود چرا که برخی از این دسته بازیکنان پس از اینکه شکایت می‌کنند به ناحق تیم‌های ایرانی را محکوم کرده و از آنها پول می‌گیرند. بنابراین باید قوانین مربوط به بازیکنان خارجی به صورت سفت و سخت اصلاح شود.


کفاشیان در مورد میزبانی جام ملت‌ها گفت: باید حمایت‌های لازم صورت گیرد تا این امر اتفاق بیفتد. در حال حاضر ایران و امارات شانس میزبانی هستند و قرار است گروه 5 نفره‌ AFC فروردین ماه دوباره به ایران سفر کرده و از امکانات ما بازدید کنند.


وی در مورد زمان برگزاری مجمع فوق‌العاده فدراسیون گفت: مجمع قبلی به ما ماموریتی دارد و برخی گزارشات مالی را طبق اساسنامه اصلاح کنیم و ما منتظر گزارش حسابرس هستیم تا برخی ابهامات خاص برطرف شود.  سعی می‌کنیم مجمع فوق‌العاده را قبل از عید برگزار کنیم اما اگر نشد در اولین فرصت بعد از عید برگزار خواهد شد.


رئیس فدراسیون فوتبال در مورد اینکه آیا ابهامات مالی در فدراسیون فوتبال برطرف‌شده است گفت:‌هیچ ابهام مالی از اول نبود. به جز برخی ابهامات خاص البته پولی هم در فدراسیون نیست که ابهام مالی وجود داشته باشد وقتی پولی نیست از کدام ابهام صحبت می‌کنند.


کفاشیان در این مراسم 3 نهال درخت را کاشت، در این خصوص گفت: سعی می‌کنم هفته‌ای یک بار به این نهال‌ها سر بزنم تا ببینم این نهال‌ها سبز شده یا خیر.


وی همچنین در مورد اینکه یکی از این نهال‌ها راش تبریزی بود، یادآور شد: این نهال را برای تیم تراکتورسازی کاشتم.


- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13931214000255#sthash.C3y2xvOP.dpuf
کد خبر: 235201

وب گردی

وب گردی