تهران- ایسکانیوز: امام جمعه اهواز در دوازدهمین گردهمایی سراسری معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی از رویکرد و نگاه سیاسی دولت گذشته به دانشگاه آزاد اسلامی انتقاد کرد و گفت: نگاه سیاسی به دانشگاه آزاد اسلامی مانند سم مهلکی بر پیکره این مرکز علمی است. 

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، حجت‌الاسلام سید ابوالحسن حسن زاده با تاکید بر این مطلب که دانشگاه آزاد اسلامی را سیاسی نکنیم، گفت : در دولت گذشته رویکرد سیاسی به دانشگاه آزاد اسلامی موجب آسیب و لطمات زیادی به این دانشگاه شد.


 امام جمعه اهواز افزود: من خود را از خانواده دانشگاه آزاد اسلامی می دانم ودانشگاه یک ماهیت علمی دارد و رویکرد و نگاه سیاسی به آن همانند سم مهلکی بر پیکره این مرکز علمی است، بنابراین باید نگاه به دانشگاه آزاد اسلامی از نگاه سیاسی و ابزاری خارج شود.


دانشگاه باید از نظر سیاسی پویا باشد اما سیاست زده نشود


حسن زاده خدمات و فعالیت های گسترده دانشگاه آزاد اسلامی را مورد تحسین قرار داد و تصریح کرد : دانشگاه آزاد اسلامی توانستکاری که دولت ها نتوانستند برای سیل عظیم علاقه مندان به دانش انجام دهند را به خوبی انجام دهد و این یک ارزشی است که نیازمند تقویت و ارتقا است و دانشگاه باید از نظر سیاسی پویا باشد ولی نباید دچار سیاست زدگی شود.


امام جمعه اهواز  پژوهش و آموزش را مورد مقایسه قرار داد و افزود: پژوهش به مقوله تولید علم توجه دارد، ولی آموزش به مصرف علم و از نتیجه و محصول تولید مصرف می کند.


وی با توجه به وجود ظرفیت های عظیم در استان خوزستان گفت: متاسفانه در این استان برای تولید موانع زیادی وجود دارد ولی اگر سرمایه ای در مسیر مصرف و توزیع قرارگیرد، علاوه بر موانع کمتر، سود بالایی هم نصیب سرمایه گذار می شود.


وی با تاکید به این مسئله که پژوهش در کشور نباید تضعیف شود، گفت: ارتقای واقعی دانشگاه متکی به پژوهش و فعالیت های جانبی در این حوزه است.



کد خبر: 235328

وب گردی

وب گردی