تهران- ایسکانیوز: دانشگاه آزاد اسلامی و استانداری خوزستان برای مقابله با پدیده ریزگردها  تفاهم نامه همکاری امضا کردند. در این مراسم که با حضور حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و دکتر عبدالحسین مقتدایی استاندار خوزستان در حاشیه هفتمین جلسه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان  انجام شد تفاهم نامه ای برای مقابله با پدیده ریزگردها و معضل گرد و خاک در این استان امضا شد. به موجب این تفاهم نامهانجام مطالعات تحقیقاتی و علمی در راستای رفع این معضل بر عهده دانشگاه آزاد اسلامی است.

دکتر میرزاده در مراسم امضای این تفاهمنامه ابراز امیدواری کرد که همکاری دانشگاه منحصر به همکاری در راستای برطرف کردن معضل ریزگردها نباشد و برای رفع معضلاتی نظیر محیط زیست، آلودگی هوا، انرژی، کشاورزی و غیره نیز با استان خوزستان همکاری شود.

استاندار خوزستان نیز دانشگاه آزاد اسلامی را پیشتاز در رفع مشکلات کشور دانست و از اقدام این دانشگاه در راستای حل مشکل ریزگردها قدردانی کرد.

پیش از این نیز رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در نامه ای خطاب به دکتر واشقانی فراهانی معاون پژوهشی دانشگاه  از وی خواست تیمی متشکل از دانشمندان و محققان داخل و خارج دانشگاه آزاد اسلامی را برای تبیین راهکاری فوری و علمی جهت حل معضل ریزگردهای استان خوزستان تشکیل دهد تا از پتانسیل دانشگاه در مورد حل مشکل مردم جنوب کشور استفاده شود. همچنین در جلسه اقتصاد و سرمایه گذاری دانش طرح تولید «نانورس» برای مبارزه با ریزگردها، فرسایش بادی و بیابان زدایی تصویب شد. این طرح توسط واحد اصفهان دانشگاه آزاد اسلامی به شکل غیر صنعتی تولید شده تا باعث جلوگیرى از فرسایش خاک و مقابله با ریزگردهایى شود که امروز کشور را با بحران زیست محیطى مواجه ساخته است.
کد خبر: 235353

وب گردی

وب گردی