تهران- ایسکانیوز: آئین رونمایی از آلبوم «زندگی یه انتخابه» در شرکت پنج برگ هنر برگزار شد. در این مراسم که فریدون خشنود«آهنگساز»، محمد هشمتی« خواننده»، فرشاد خشنود«آهنگساز قطعه زندگی یه انتخابه» و امیر فتحی « تنظیم کننده» حضور داشتند؛ ابتدا فریدون خشنود درباره آلبوم توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش ایسکانیوز، خشنود درباره همکاری‌اش با محمد حشتمی گفت: پس از تجربه هایی که در سال‌های گذشته با خوانندگانی از جمله علیرضا افتخاری داشتم، در چند آلبوم اخیر از صدای محمد حشمتی بهره گرفتم. نزدیک به یک دهه است که محمد حشمتی در آثار من به عنوان خواننده همکاری می‌کند.

وی درباره مردمی بودن آثار گفت: قطعاتی که مردم آن را مورد اقبال قرار دهند، مسیر کار را نشان ما خواهد داد. به یقین می‌توانم بگویم که اقبال مردم برایم بسیار مهم است، چرا که ما برای مردم کار می‌کنیم. قطعه‌ای به عنوان اذان می‌گویند، که در آلبوم شب نمناک پیش‌تر با صدای حشمتی ساخته بودم مورد اقبال مردم قرار گرفت و به همین سبب از ظرفیت های صدای او در آلبوم جدید استفاده کردم. همانطور که آهنگ «الله‌اکبر» از صدای آن روزهای مردم پدید آمد و در آن صدای مسلسل و الله و اکبر مردم شنسده می‌شود و و خون ودرگیری و آن روزهای سیاه حکومت نظامی را می‌توان احساس کرد و مورد اقبال مردم هم واقع شد.

photo bahareh asadi (4)

فریدون خشنود درباره سبک این آلبوم نیز گفت: نمی‌توان گفت این یک اثر راک است، چراکه در حقیقت ما نمی‌توانیم اسم راک بر این آثار بگذاریم. این آثار راک نیستند، ما نمی‌توانیم راک غربی را به طور واقعی و با همه ویژگی ها خلق کنیم چون این سبک به فرهنگ آن ها مربوط است و ما ازین فرهنگ فاصله داریم. همان‌طور که غربی ها نمی‌توانند آواز ایرانی را ببه کمال خلق کنند چرا که از فرهنگ آن فاصله دارند و در واقع آواز متعلق به آن‌ها نیست. می‌توانم بگویم که این اثر یک اثر پاپ‌ - راک است.

این آهنگساز ضمن اشاره به قطعات این آلبوم گفت: این آلبوم مشتمل بر 8 قطعه موسیقی‌ست که نام آن برگرفته از نخستین قطعه آلبوم است و زندگی یه انتخابه نام دارد. این قطعه اثر فرشاد خشنود است. دومین قطعه کوچ عشق است که با شعری از شهرام دانش، شاعر توانمندی که سال‌های نخست انقلاب بر اثر بیماری و در جوانی درگذشت. یکی دیگر از قطعات این آلبوم پرواز نام دارد که شعر و آهنگسازی آن متعلق به خودم است . یکی دیگر از قطعات این آلبوم، محبوب من نام دارد که شعری از محمد صالح علاء مبنای خلق آن است. این قطعه تنظیم امیر فتحی‌ست. این شعر درباره وصف حال افرادی‌ست که به مکه عزیمت می‌کنند. به هر حال معتقدم فضای این آلبوم بسیار زیبا و فاخر است و با آثار دیگر متفاوت است.

محمد حشمتی در ادامه این مراسم و درباره همکاری‌اش در این آلبوم گفت: من از سال 1381 با ترانه ای به اسم آرزو وارد عرصه خوانندگی شدم . فریدون خشنود که من خوانندگی را با او شروع کردم تشخیص داد که صدای من انعطاف دارد تا در قالب‌های مختلف مورد استفاده قرار گیرد. در شب نمناک که سال‌ها تیتراژ برنامه آفتاب شرقی بود و قطعه‌ای آشناست، صدای من رنگ و بوی شرقی دارد. در حیطه موسیقی پاپ نیز آلبوم خونه خورشید را خواندم و این آلبوم پاپ – راک خواندم. البته سلیقه من موسیقی دهه پنجاه با تنظیم های مدرن است اما شاید دلیل همکاری من با مهندس خشنود این است که من آثار او را با رنگ و بوی موسیقی دهه پنجاه دوست دارم.

وی افزود: سبکی که مهندس خشنود برای صدای من در نظر گرفتند مهر تایید مردم را در پی داشت و مردم از این اثر استقبال کردند. شیشه و سنگ، خدا چرا عاشق شدم، و شب نمناک را پیش ازین با فریدون خشنود ضبط کردم و پس از انتشار این آلبوم هم منتظر جواب مردم درباره این اثر هستم.

وی درباره ادعای کاوه یغمایی درباره قطعات آلبوم گفت: کاوه یغمایی از هنرمندان قابل احترام برای من است اما ادعای او را رد می‌کنم. در واقع او تنظیم کننده این قطعات است در همه جای دنیا مولف آهنگساز و شاعر هستند.

خشنود نیز درباره این ادعا توضیح داد: من قبل از تولد کاوه یغمایی برای خواننده های مختلف و سرشناس آهنگ می‌ساختم و به جرأت می‌گویم 300 آهنگ پیش از تولد کاوه یغمایی ساختم. بنابر این می‌توانم ادعا کنم که دلیلی ندارد آثار او را به نام خود منتشر کنم. وقتی این اثر از ارشاد مجوز نشر گرفته یعنی این اثر تایید شده.
کد خبر: 235379

وب گردی

وب گردی