تهران-ایسکانیوز: سخنگوی دولت گفت: دولت در مهار تورم نقطه به نقطه، سالیانه و ماهانه نسبت به سال و ماه مشابه کنترل مناسبی داشته اما باید تورم را تک‌رقمی کند واین ایده‌آل‌ترین هدف دولت است.

 

محمدباقر نوبخت در گفتگوی ویژه خبری شب گذشته اظهار داشت: تورم در کشور هنوز بالاست و فقط از رشد منفی اقتصاد تا حدودی کاسته شده است، البته دولت توانسته نسبت به سال‌های گذشته، تورم را کنترل کند و از رشد آن بکاهد.

وی با تاکید بر اینکه این روند کاهش تورم ادامه خواهد داشت، افزود: در حال حاضر تورم حدود 15 درصد است. دولت در مهار تورم نقطه به نقطه، سالیانه و ماهانه نسبت به سال و ماه مشابه کنترل مناسبی داشته اما باید تورم را تک‌رقمی کند واین ایده‌آل‌ترین هدف دولت است. باید منابع مالی به سمت و سوی تولید سوق پیدا کند و میزان عرضه از تقاضا بیشتر باشد تا کشور از تورم ساختاری نجات یابد.

نوبخت با تاکید بر اینکه دولت قصد ندارد از بانک‌ها استقراض کند، خاطرنشان کرد: این‌گونه استقراض‌ها خود زمینه‌ساز تورم و رشد نقدینگی می‌شود و چنین سیاستی در برنامه‌های کلان و کوتاه‌مدت دولت جایی ندارد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سیاست دولت در استخدام را کم‌کردن حجم دولت دانست و در این باره تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده و با تامین بودجه لازم، بیش از 38 هزار تن از جوانان کشور به استخدام در می‌آیند.

نوبخت گفت: برای افرادی که در گذشته، امتحان و آزمون داده بودند اما بودجه لازم برای به‌کارگیری آنان تامین نشده بود، در بودجه سال آینده تامین اعتبار شده و ادارات و استانداری‌ها می‌توانند از هم‌اکنون تشریفات لازم برای استخدام را انجام دهند.

سخنگوی دولت  با تاکید بر این نکته که دولت سعی دارد در اصلاح حامل‌های انرژی کمترین فشار را بر مردم وارد کند، خاطرنشان کرد: در صورتی که منافع اقتصاد کلان کشور بر ضرورت اصلاح قیمت حامل‌های انرژی باشد، باید این اقدام را عملی کرد اما این اصلاحات با شیبی ملایم عملیاتی می‌شود.
کد خبر: 235518

وب گردی

وب گردی