تهران-ایسکانیوز: خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: اگر مذاکرات  به نتیجه نرسید ایران برده  و 1+5 باخته است چرا که به جهان نشان داد اهل منطق است.

آیت الله محمد امامی کاشانی خطیب موقت نماز جمعه تهران در خطبه های عبادی این هفته به آیات نورانی قرآن پیرامون امید اشاره کرد و  اظهار داشت:  ارزش زندگی به وجود امید است. باید به دنبال نور حرکت کرد و راه زندگی را از همین نور ها باید پیدا کرد. دور تا دور جهان پر از نور است که برای همه انسان ها است.

وی با اشاره به ایام عزاداری شهادت حضرت زهرا(س) گفت: فاطمیه باید ما را به ارزش های معنوی رهنمون سازد. یاد بگیریم که از حجت خداوند ولی عصر(عج) پیروی کنیم. جوانان باید از ایام فاطمیه درس بگیرند. عفت فاطمه باید الگوی مرد و زن باشد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در خطبه های سیاسی این هفته نماز جمعه تهران با اشاره به سخنان پریشان و بیهوده نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در کنگره آمریکا گفت: او گفت نباید با ایران توافق شود چرا که ایران برای اسرائیل نه برای دنیا خطر است. به آن هایی که کف زدند می گوییم که ایران در 36 سال بعد از انقلاب برای  هیج کجا خطر نبود، 8 سال در جنگ تحمیلی دفاع کرد اما به جایی حمله نکرد.

وی ادامه داد: ایران را پس از جنگ همه شناختند. کشور ما این چنین بر پایه ایمان و اسلام که منادی آن قوانین اساسی جمهوری اسلامی است با رهبری فقیهی جامع الشرایط که دارای تقوا و عدالت است اداره می شد. امام راحل ما چنین بود رهبر انقلاب هم چنین است.

آیت الله امامی کاشانی خطاب به نتانیاهو گفت: این که می گویی با هرگونه توافق در مذاکرات 1+5 مخالفی به خیالی که توافقی شود یا خیر، مگر مشکلی پیش آمده که چنین حرف میزنی؟ اگر این توافق به نتیجه برسد پر واضح است که طرفین مذاکره هر دو برده اند. به این معنا که مذاکرات برد -برد بوده  نه برد و باخت. اما اگر  به نتیجه نرسید ایران برده  و 1+5 باخته است. ایران نشان داد منطق ما و منطقی که از امام علی آموخته است درست بوده است.

وی افزود: این منطق را نظام جهوری اسلامی و وزارت امورخارجه بیان می کند و می گوید ما از حقمان به هیچ وجه عقب نشینی نمی کنیم وموضع رهبر و ملت ما این است انسجام و رهبری بر اساس عدالت و ایمان داریم.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با تحسین کردن این اقدام دولت که ریالی از بودجه سال آینده را به نتیجه مذاکرات گره نزده است، خاطرنشان کرد: رئیس برنامه و بودجه چه جمله خوبی گفت لایحه ای که دولت و مجلس ارائه کرده یک ذره ای مبتنی بر این نیست که مذاکرات به نتیجه برسد.

وی اظهار داشت: تمام بودجه بر اساس درآمد کشور است و اگر نتانیاهو فکر می کند با این کار فشاری به ایران آورده است آن را به گور خواهد برد.  نه فقط رژیم غاصب صهیونیست، بلکه  هوادارانشان در غرب و امریکا و عمال ضعیفش هم این آرزو را به گور خواهند برد. ایران در ارتقا، اعتلا و عزت پیش می رود . ایران اگر هم به نتیجه نرسد برد کرده است، چراکه به جهان نشان داد اهل منطق است.

امامی کاشانی با اشاره به مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 تاکید کرد: قطعاً توافق هسته ای برد-برد به نفع تمامی مردم جهان و منطقه خواهد بود.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران در پاسخ به نتانیاهو که ایران را تهدیدی برای جهان دانسته بود، اظهار کرد: ایران دنبال سلح هسته‌ای نیست و از اول هم این را نشان داده و بر مبنای حرکت علمی و براساس نیازهای علمی که در کشور وجود دارد حرکت کرده است.

وی همچنین یادآور شد: یک میلیارد و 700 میلیون از جمعیت جهان مسلمان و بقیه مسیحی، یهودی و... هستند و می‌توان گفت یک میلیون نفر برای هفت میلیارد نفر جمعیت جهان تهدید محسوب می‌شود که همان سردمداران و دولتمردان کشورهای استکباری در آمریکا، اروپا، منطقه هستند که ظلم و جنایت و خونریزی می‌کنند و داعش‌ها و طالبان را ایجاد و پشت پرده حرکت می‌کنند.

امامی کاشانی با اشاره به برخی حرکت‌های دشمنان از جمله انتشار کاریکاتورهایی علیه اسلام گفت: این‌ها می‌خواهند با این عنوان علیه اسلام حرکت فرهنگی انجام دهند تا اسلام‌ هراسی مورد توجه قرار بگیرد ولی به کوری چشم‌شان بسیاری از جمعیت‌های موجود حرف شما را باور نمی‌کنند، البته ما باید در راستای توضیح اسلام حرکت کنیم و همان‌طور که مقام معظم رهبری به جوانان دنیا نامه‌ای نوشتند، سفارت‌ها و دانشگاه‌های ما باید به این نکته توجه کنند.

خطیب نماز جمعه تهران  خطاب به نخست وزیر رژیم صهیونیستی اظهار کرد: شما کثیف‌ها، خائن‌ها و امال بی‌عرضه را در منطقه ایجاد کردید.

وی با اشاره به  اظهارات نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی  علیه ایران در کنگره امریکا گفت: باید از سران رژیم صهیونیستی سؤال کرد منظورشان از جهانی که ایران برای آن تهدید است، چیست؛ این سردمداران کشورهای استکباری هستند که برای جهان تهدید هستند و حرکت‌های نظامی علیه مردم دنیا انجام می‌دهند.

خطیب نمازجمعه تهران تحرکات غرب علیه اسلام و پیامبر(ص) را یادآور شد و افزود:‌ غرب و سران استکبار می‌خواهند با کار و حرکت فرهنگی علیه اسلام موج اسلام‌هراسی ایجاد کنند اما خیلی از مردم جهان حرف‌های سران غرب را باور نمی‌کنند؛ البته ما نیز باید اسلام حقیقی را با اقداماتی نظیر نامه رهبر معظم انقلاب به جهانیان بشناسانیم.

خطیب موقت نمازجمعه تهران با انتقاد از فرار مالیاتی تاکید کرد: باید در فقه موضوع فرار مالیاتی مطرح شود، مالیات امری بسیار مهم است که مقام معظم رهبری چندی پیش در جلسه‌ای که درباره اقتصاد مقاومتی تشکیل شده بود بر مالیات و تولید داخلی تأکید فرمودند

وی افزود:پرداخت مالیات در شرایط امروز کشورضروری است، عده‌ای تصور کردند در فقه اسلام دو پول است که داده می‌شود یکی خمس و دیگری زکات است در حالی که اینگونه نیست و مالیات بر اساس احادیث ائمه وجود دارد که باید پرداخت شود.

امامی کاشانی بیان کرد: ما الآن عده‌ای در کشور داریم که تصور می‌کنند همانگونه که در نظام شاه از پرداخت مالیات فرار می‌کردند باید در نظام جمهوری اسلامی هم از پرداخت مالیات فرار کنند در حالی که فرار مالیاتی خلاف شرع است و این مبنای فقهی دارد اما باید از این افراد پرسید چرا در حالی که ثروت دارید خمس یا زکات نمی‌دهید و این واقعاً جای تأسف دارد لذا قرآن که بر پرداخت خمس و زکات تأکید کرده، چرا این دو را نمی‌دهید، در قیامت چه پاسخی خواهید داد؟

خطیب جمعه تهران با تاکید بر توجه به اقتصاد گفت: در شرایطی که در دنیا وجود دارد باید به سمت تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی پیش رویم تا بتوانیم در مسائل مختلف کشور از جمله بهداشت، آموزش و پرورش، قوای نظامی و انتظامی و دفاعی کشور و سایر موضوعات موفق باشیم.

 

 

 

 
کد خبر: 235546

وب گردی

وب گردی