ایسکانیوز: باراک اوباما به دنبال آغاز تلاشی جدید برای پیشبرد روند صلح میان اسرائیل و تشکیلات خودگردان فلسطین در زمان باقی مانده تا پایان دوره ریاست جمهوری اش است.

یکی از مسئولان کاخ سفید در گفتگو با روزنامه هاآرتص گفت: تصمیم نهایی درباره پیشبرد روند صلح میان اسرائیل و تشکیلات خودگردان و زمان بندی برای آن، به بعد از انتخابات اسرائیل سپرده شده است.

وی اظهار داشت: کاخ سفید منتظر ترکیب دولت جدید اسرائیل و موضعش در قبال صلح است. به هر حال، در زمان مانده از دوره حضور اوباما در کاخ سفید باید به دنبال حل مسئله فلسطین باشیم ؛ چرا که زمان به نفع ما نیست.

به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، مقام مذکور تصریح کرد: توجه کاخ سفید این روزها روی مسائلی همچون موضوع بحران اوکراین و مقابله با داعش متمرکز است. مسئله فلسطین همیشه بر روی میز اوباما بوده است.

روزنامه هاآرتص همچنین به نقل از یک مقام دیگر آمریکایی در کاخ سفید نوشت: نگرانی دولت آمریکا از فروپاشی اقتصادی تشکیلات خودگردان در ماه های آتی است زیرا اسرائیل از تحویل دارایی های مالیاتی این نهاد اجتناب می ورزد. دولت آمریکا بیم آن دارد که این موضوع، به یک بحران خطرناک تبدیل شود، با خود نابسامانی های امنیتی به دنبال داشته باشد و به بروز خشونت بیانجامد.

هاآرتص در بخشی دیگر از گزارش خود به نقل از مسئول آمریکایی مذکور نوشت: دولت آمریکا به دنبال توقف تلاش های فلسطینیان در دادگاه جنایی بین المللی و جلوگیری از فروپاشی تشکیلات خودگردان است. در میان مدت و دراز مدت، اوباما در پی ارائه یک طرح دیپلماتیک تا پیش از پایان دوره ریاست جمهوری اش است.
کد خبر: 235682

وب گردی

وب گردی