ایسکانیوز: " 15 هزار زن سرپرست خانوار در تهران وجود دارد که اغلب دغدغه نان دارند." این آخرین آماری است که از سوی مسوولین ارایه شده است .
امان الله قرائی مقدم آسیب شناس اجتماعی با بیان اینکه، زنان بی سرپرست می توانند با هر گونه آسیب اجتماعی روبرو باشند، به ایسکانیوزگفت در حقیقت آنها سرپرستی ندارند که مایحتاج زندگی را برایشان فراهم کند بنابراین اکثر آنها مشکلات شغلی دارند و انانی که شاغل هستند می توان گفت که دغدغه و مشکلاتشان کمتر خواهد بود اما تمام نشدنی نیست.

او در ادامه افزود: به عقیده بنده بزرگترین معضل زنان بی شرپرست نداشتن شغل برای آنان است.

این آسیب شناس اجتماعی سواستفاده و تجاوز را از دیگر مشکلات پیش آمده برای زنان بی سرپرست دانست و در این باره گفت: متاسفانه اینگونه افراد ممکن است مورد سواستفاده و تجاوز قرار گیرند و از سوی دیگر در دام اعتیاد هم گرفتار شوند بنابراین دولت باید هر چه زودتر حمایت از زنان بی سرپرست را آغاز کند.

قرائی مقدم در ادامه افزود: وزارت تعاون کار و امور اجتماعی وظیفه دارد تا از زنان بی سرپرست و سرپرست خانوار حمایت کند.

او با بیان اینکه، اگر اینگونه زنان مورد حمایت قرار نگیرند دودش در چشم خودمان می رود، عنوان کرد: در حقیقت بررسی ها نشان داده که برخی از این زنان عقیده دارند که جامعه آنها را رها کرده بنابراین دست به انتقام جویی می زنند و دختران بی گناه و جوان را در دام فساد می ندازند و این اتفاق بی شک قابل جبران نیست و دودش در چشم همان افرادی می رود که می توانستند کمک کنند اما نکردند.

قرائی مقدم، فقر را علل اصلی خود فروشی و فرزند فروشی دانست و در این باره گفت: زمانی که اینگونه زنان شغل نداشته باشند بنابراین فقیر هستند زیرا کسی مایحتاج آنان را فراهم نمی کند بنابراین گزینه های خوبی پیش روی آنان نیست و شایسته تر است دولت هر چه زودتر حمایت خودش را از آنان اعلام کند.
کد خبر: 236053

وب گردی

وب گردی