تهران-ایسکانیوز: سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس درباره بودجه 10 درصدی که دانشگاه آزاد اسلامی به بخش پژوهش و دانش بنیان اختصاص داده، گفت: به نظر اقدام دانشگاه آزاد عمل بسیار مهم و مفیدی خواهد بود و کشور ایران و دانشگاه آزاد نتیجه این رفتار را در آینده خواهند دید و امیدوارم بودجه پژوهش در همه دانشگاه ها افزایش پیدا کند.

محمد علی اسفنانی در گفتگو با ایسکانیوز درباره سند توسعه علم و فناوری و افق چشم انداز سال 1404 که مقام معظم رهبری تصریح کردند، اظهار داشت: ایران کشوری است که بر اساس مباحث مربوط به اقتصاد دانش بنیان موفقیت های نسبتاً خوبی کسب کرده اما توسعه علم و فناوری و دانش بنیان مورد توجه و عنایت خاص رهبر فرزانه انقلاب است و امیدوارم کشورمان به سمت و سوی علوم روز پیشرفت کند.

این نماینده مجلس تأکید کرد: در دنیای امروزی دیگر بحث آزمون و خطا به روش گذشته به هیچ عنوان قابل قبول و پذیرش نیست.

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در خصوص بودجه 10 درصدی که دانشگاه آزاد اسلامی به بخش پژوهش و دانش بنیان اختصاص داده است گفت: پژوهش حرف اول را در علوم روز می زند قطعاً هر چقدر که به پژوهش پرداخته شود نتیجه آن خیلی بهتر، منطقی تر و قابل قبول خواهد بود. به نظر اقدام دانشگاه آزاد عمل بسیار مهم و مفیدی خواهد بود و کشور ایران و دانشگاه آزاد نتیجه این رفتار را در آینده خواهند دید و امیدوارم بودجه پژوهش در همه دانشگاه ها افزایش پیدا کند.

اسفنانی در پاسخ به این سوال که آیا این اقدام دانشگاه آزاد می تواند کمکی برای رفع تحریم ها و اقتصاد مقاومتی داشته باشد گفت: ایران و ایرانی ثابت کرده است که هر زمان به بخش های داخلی توجه کرده و شرایط مناسب تری را برای دانشمندان ایرانی به وجود آورد است و توانسته ایم با تحریم ها و سختی های موجود مقابله کنیم همان طور که دانشمندان ایرانی به هر دلیلی به خارج از کشور مهاجرت کردند و به موفقیت های بسیار خوبی دست یافتند و درخشیدند چراکه آنها از امکانات پژوهشی و... برخوردار بودند.
کد خبر: 237240

وب گردی

وب گردی