تهران-ایسکانیوز: دولت یازدهم در طول مدت قریب به دو سال فعالیت خود سفرهای استانی را با حضور در 14 استان کشور انجام داده که در هر کدام از مراکز شهری علاوه بر انجام دیدارهای مختلف مردمی طرح ها و پروژه های مختلفی را به مرحله تصویب و یا بررسی رسانده است.

گزارش ذیل چکیده ای از مصوبات و بررسی های سفرهای استانی کاروان تدبیر و امید است.

خراسان جنوبی: ۲۱ طرح و پروژه با اعتبار ۲۷۰ میلیارد تومان

تسریع در اتمام عملیات احداث دو سد سیاهو و فرخی، توسعه شبکه‌های آبخیزداری، احداث شبکه جابجایی آب در درون استان با لوله به طول ۶۰۰ کیلومتر برای کاهش تبخیر آب در حین انتقال و کمک به توسعه کشت گلخانه‌ای، تسریع در اجرای عملیات گازرسانی به بخش‌های فاقد گاز شهری در استان، بودجه 10 میلیارد تومانی برای مطالعه و طراحی اتصال خط آهن خراسان جنوبی به خط آهن سراسری، لزوم اجرای طرح‌های زیست محیطی از جمله بوته‌کاری و مالش‌پاشی در خراسان جنوبی.

خراسان رضوی: 129 طرح با افزایش صد درصدی بودجه

مطالعه و اقدام برای طرح‌های توسعه و احداث خطوط ریلی تهران و گرگان به مشهد و مشهد به هرات، برقی شدن و دو خطه شدن کامل خط آهن تهران – مشهد، رتقای وضعیت محیط زیست، نوسازی ناوگان اتوبوس و تاکسیرانی، رفع مشکلات مرتبط با بافت‌های فرسوده اطراف حرم مطهر امام رضا(ع).

قم:تصویب 30 پروژه با اعتبار ۳۷۹ میلیارد تومان 

تامین اعتبار برای سرمایه در گردش واحد‌های فعال و دارای مشکل، کمک رسانی به فعال شدن ظرفیت های بخش کشاورزی و فناوری‌های نوین، افزایش اعتبار زیر ساخت‌های فرهنگی، افتتاح ۳ پروژه مهم که بهره‌برداری رسمی از قطعه اول پروژه آزادراهی حرم تا حرم که با تلاش ارزشمند قرارگاه خاتم‌الانبیا در کمتر از ۲ سال اجرا شد، در نظر گرفتن تسهیلات لازم برای اتمام طرح‌های صنعتی و رفع مشکلات آب شرب.

ایلام: ۴۴ طرح عمرانی، صنعتی و کشاورزی 

طرح گرمسیری با قرار گرفتن 38 هزار هکتار از اراضی کشاورزی تحت پوشش سیستم آبیاری مدرن، افتتاح فازهای بعدی پتروشیمی تا 2 سال آینده، اجرای 44 طرح عمرانی، صنعتی و کشاورزی در ایلام تا نیمه نخست سال 94، نظر مثبت دولت در مورد تبدیل شدن مهران به منطقه آزاد تجاری،  

اصفهان: 28 طرح با هزینه 651 میلیارد تومان اعتبار

تکمیل طرح های صنعتی، اختصاص هزار میلیارد تومان برای سرمایه در گردش، اختصاص دو هزار و 500 میلیارد تومان برای تکمیل طرحهای نیمه تمام،  اختصاص دو میلیارد و 600 میلیون دلار اجرای قطار سریع السیر اصفهان، قم، تهران، تلاش برای رفع مشکلات کم آبی با پیگیری مصوبات 9 گانه شورای عالی آب از سوی وزیر نیرو و استاندار اصفهان.

زنجان: 71 پروژه 

دو خطه کردن راه‌آهن زنجان – قزوین و حل و فصل مشکلات پتروشیمی، پوشش آبیاری ۲۵ هزار هکتار از زمین‌های استان، حل مشکلات کشاورزی و آبیاری،  تکمیل  زیرساخت‌هایگردشگری، تلاش برای پتروشیمی و صنعت آی‌تی و الکترونیک،

 سیستان و بلوچستان: ۹۹ وعده و مصوبه با اعتبار ۱۳ میلیون و ۴۱۹ هزار

اجرایی شدن طرح بهره‌وری آب، اجرایی شدن 15 طرح پتروشیمی چابهار،  اجرای راه آهن و توسعه بنادر، آبرسانی  ۴۶ هزار هکتار از اراضی زراعی از طریق لوله‌کشی زابل.

اردبیل: تصویب 76 طرح با اعتبار 300 میلیاردی

تکمیل سد گیوی، بهبود وضعیت آب آشامیدنی اردبیل از محل سد یامچی، کانال‌کشی و زهکشی 83 هزار هکتار از اراضی مستعد، توسعه منطقه آزاد ارس، تامین و اصلاح آب شرب و رفع مشکلات آن.

گلستان: اجرای ۱۲۱ پروژه ‌با اعتباری بالغ بر ۵۸۰ میلیارد تومان 

افتتاح خط آهن ترانزیتی شرق دریای خزر، دیدار سه‌جانبه با روسای جمهور ترکمنستان و قزاقستان ، تصویب توسعه خطوط ریلی، راه‌آهن گرگان - مشهد، تصویب منتطقه آزاد اینچه برون، تاکید بر تبدیل جزیره و یا شبه‌جزیره آشوراده به یک مرکز گردشگری.

 چهار محال و بختیاری

بازدید از مجتمع فولاد، افزایش ظرفیت تولید فولاد استان حداقل به دو برابر، صدور اجرای پروژه راه‌آهن اصفهان – اهواز، فعال کردن پروژه بن – بروجن به منشوظ حل کم آبی، بهره برداری پروژه راه کارون ۴، اجرایی شدن چندین طرح توسط بخش خصوصی و عمومی غیردولتی در زمینه دامپروری و آبزیان.

 هرمزگان: 40 طرح با  اعتبارات ۲۴۳ میلیاردی تومانی

تامین بودجه بزرگراه بندرعباس به بندر جاسک برای سال آینده، بازدید ازکارخانه فولاد هرمزگان و اسکله شهید رجایی، تاکید بر توسعه فازهای مختلف بندر شهید رجایی،  توسعه جاسک و سواحل آن، توسعه راه های روستایی، طرح هایی برای توسعه برق، انرژی، بهداشت و درمان ، طرح های توسعه نفت و گاز، احداث پالایش گاه های نفت و بندرگاه ها ی مورد نیاز برای این توسعه ها، بررسی طرح بزرگراه های بندرعباس و میناب، اتصال فرودگاه جاسک به فرودگاه بین المللی ، بازسازی ذخایر ماهی و میگو در سواحل دریای عمان، تکمیل و توسعه بیمارستان ها.

 کردستان:

 تبدیل بانه و مریوان به منطقه آزاد تجاری، تصویب مناطق آزاد مریوان و بانه، تسریع در انجام امور زیربنایی، عمران و آبادانی، رشد و توسعه اقتصادی، سرمایه گذاری و افزایش درآمد عمومی، ایجاد اشتغال سالم و مولد، تنظیم بازار کار و کالا، حضور فعال در بازارهای جهانی و منطقه ای، تولید و صادرات کالاهای صنعتی و تبدیلی و ارائه خدمات عمومی.

خوزستان: 129 طرح عمرانی با 400 هزار میلیارد تومان اعتبار

آب طرح آبرسانی غدیر برای بهبود کیفیت آب شرب مردم اهواز وارد شبکه آبرسانی اهواز، رسیدگی به مشکلات راه، پیگیری زیرکشت رفتن 550 هزار هکتار از زمین های کشاورزی خوزستان، تاکید بر صنعتی شدن دامپروری در خوزستان، مدنظر قرار دادن و حل مشکل طرح هایی در بخش فاضلاب و ایجاد تصفیه خانه، نهایی شدن موضوع تصفیه خانه فاضلاب شهر اهواز تا سال آینده، پیگیری پسماندهای صنعتی، اختصاص سهم درآمدهای نفتی به مناطق نفت خیز، تاکید بر پیگیری مشکلات جاده اندیمشک به اهواز، طرح ساماندهی فاضلاب، حل مشکلات و معضلات موجود در بخش بهداشت و درمان، احیای  رود کارون، پیگیری و طرح های مربوط به نیروگاه بهبهان، آلومینیوم و پتروشیمی مسجد سلیمان و فولاد شادگان و اندیمشک.
کد خبر: 237570

وب گردی

وب گردی