ایسکانیوز: سازمان ملل می‌گوید خشونت علیه زنان اشکال نوظهوری پیدا کرده و اینترنت به فضای تازه‌ای برای خشونت علیه زنان تبدیل شده است.
این سازمان در گزارش خود که همزمان با نشست کمیسیون جایگاه زن در نیویورک منتشر شده می‌گوید "در شرایطی که گروه‌هایی از زنان تلاش می‌کنند خشونت علیه زنان بر اساس قانون جرم تلقی شود خشونت در فضای مجازی هم رواج پیدا کرده از جمله زنان در توییتر تهدید به تجاوز می‌شوند."
در افتتاحیه کنفرانس کمیسیون جایگاه زن در نیویورک دبیرکل سازمان ملل از مردها خواست طرز فکرشان را درباره زن‌ها عوض کنند.
آقای بان گفت "اگر مردها طرز فکرشان را عوض نکنند ما نمی‌توانیم این وضع را عوض کنیم."
دبیر کل سازمان ملل گفت "اگر زن‌ها رشد کنند ما هم رشد می‌کنیم. اگر دختران‌مان را عقب نگه داریم، همه جهان درد آن را تحمل خواهند کرد. امروزه بحران‌های اقتصادی، تغییرات اقلیمی و بی‌خانمانی ناشی از جنگ‌ و شکنجه، مایه آزار زن‌هاست."
کنفرانس جایگاه زن در حالی در نیویورک برگزار می‌شود که این سازمان اعلام کرده میزان خشونت علیه زنان به طرز نگران کننده‌ای بسیار بالاست.
گزارشی که سازمان ملل بیست سال بعد از کنفرانس پکن منتشر کرده نشان می‌دهد گرچه وضع زنان در زمینه بهداشت و آموزش بهتر شده اما هنوز خشونت علیه آنها ادامه دارد.
بیست سال پیش در کنفرانس پکن ۱۸۹ کشور سندی را امضا کردند و وعده دادند برای برابری زنان و مردان تلاش کنند.
اکنون در سال ۲۰۱۵ دبیرکل سازمان ملل می‌گوید روند بهبود وضعیت زنان "بسیار آهسته" بوده است.
گزارش سازمان ملل می‌گوید ۳۵ درصد زنان جهان یعنی بیشتر از یک سوم آن‌ها در زندگیشان خشونت فیزیکی، جنسی یا هر دو را تجربه کرده‌اند.
این گزارش نشان می‌دهد که از سال ۱۹۹۵ یعنی زمان کنفرانس پکن تا امروز وضعیت زنان در برخی حوزه‌ها بهبود پیدا کرده است، برای مثال مرگ و میر زنان هنگام زایمان نصف شده است.
به گزارش بی بی سی،سهم زنان در نهادهای قانون گذاری تقریبا دو برابر شده هرچند هنوز تعداد زن‌ها به نسبت مردان در این نهاد‌ها یک به پنج است.
در ۲۰ سال گذشته بنا به گزارش سازمان ملل ۳۲ کشور جهان قوانینی را تصویب کرده‌اند که تضمین کننده برابری جنسیتی در قانون اساسی‌شان است.
با این وجود این گزارش می‌گوید خشونت علیه زنان از جمله قتل و تجاوز هنوز به شکل خیره کننده‌ای در کشورهای فقیر و ثروتمند چه در زمان جنگ و چه در زمان صلح بالا مانده است.
سازمان ملل می‌گوید در کتاب‌های قانون مسائلی مثل خشونت خانگی غیرقانونی است اما این قوانین اجرا نمی‌شوند.
سازمان ملل در گزارشی که روز دوشنبه در نیویورک منتشر کرده می‌گوید با وجود پیشرفت زنان در حوزه‌های مختلف از خشونت علیه آنها کاسته نشده است.
کد خبر: 238152

وب گردی

وب گردی