اصلاح طلبان در شورایاری ها فعال نیستند/ شورایاری ها جنبه اجتماعی دارند نه سیاسی/ بعضی ها درصددند از شورایاری ها ابزار سیاسی درست کنند/ جایگاه قانونی شورایاری ها دارای شک و شبهه و ابهام است

تهران-ایسکانیوز: دبیرکل حزب مردم سالاری تصریح کرد: در خصوص جایگاه و شرایط قانونی شورایاری ها حرف و حدیث است همچنین وزارت کشور، استانداری و فرمانداری تهران در این موضوع موافقتی از خود نشان نداده اند و مخالف هستند.

مصطفی کواکبیان، دبیرکل حزب مردم سالاری در گفتگو با ایسکانیوز در خصوص انتخابات شورایاری ها در تهران اظهار داشت: با توجه به این که روز جمعه در تهران انتخابات شورایاری ها برگزار می شود بعضی ها درصددند از این موضوع ابزار سیاسی ایجاد کنند. بنابراین با قاطعیت بیان می کنم که شورای هماهنگی جبهه اصلاحات هیچ لیست و نامزدی را برای انتخابات شورایاری ها ارائه نداده است.

این فعال سیاسی در ادامه افزود: برخی از سایت ها و خبرگزاری ها گفتند اصلاح طلبان برای انتخابات شورایاری ها لیست و نامزد معرفی کرده اند، اما این موضوع کذب است و صحت ندارد زیرا اصلاح طلبان در شورایاری ها فعال نیستند.

دبیرکل حزب مردم سالاری در پاسخ به این سوال مبنی بر این که چرا اصلاح طلبان نامزدی را برای انتخابات شورایاری ها معرفی و ارائه نداده است گفت: برای اینکه در خصوص جایگاه قانونی شورایاری ها حرف و حدیث، شک و شبهه و ابهام وجود دارد همچنین وزارت کشور، استانداری و فرمانداری تهران با شورایاری ها مخالفت دارند و موافقتی از خود نشان نداده اند.

کواکبیان تایید کرد: باید لایحه و طرح قانونی از طرف شورای عالی استان ها یا از طرف دولت به مجلس شورای اسلامی ارائه شود تا این شورایاری ها فقط در تهران نباشد به هر حال این موضوع زیاد جنبه قانونی ندارد و هاله ای شک و ابهام است.

این استاد دانشگاه بیان کرد: شورایاری ها یک امر اجتماعی هستند و نباید به آن جنبه سیاسی بخشید. من شنیدم افرادی که رد صلاحیت شده بودند دوباره تایید صلاحیت شدند بنابراین با صراحت بیان می کنم که اصلاح طلبان و شورای هماهنگی جبهه اصلاحات هیچ نامزدی را برای انتخابات شورایاری ها ندارد.
کد خبر: 238895

وب گردی

وب گردی