تهران-ایسکانیوز: همزمان با برگزاری بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ناشران برتر سال 1393 از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معرفی می‌شوند.

به گزارش ایسکانیوز، به همین منظور شرایط انتخاب ناشران برتر سال 1393 از سوی دبیرخانه انتخاب ناشر برتر به قرار زیر اعلام شده است.  بنابر اعلام دبیرخانه، این اقدام به منظور تشويق و ترغيب ناشران تأثيرگذار در ارتقاء سطح و توسعه نشر حرفه‌اي، ایجاد خلاقیت، الگوسازی برای انتشار آثار ارزشمند فرهنگي و همچنين مشاركت در اعتلاي سطح فرهنگِ عمومي جامعه و در راستای اجرای بند 10 ماده 14 مصوبه 660 شوراي عالي انقلاب فرهنگي و به استناد بندهاي 12 و 13 ماده 2 قانون اهداف و وظايف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام می‌شود.

81535279-6324884

برابر آئین‌نامه مربوطه ناشرانی که واجد شرایط ذیل باشند قادر به شرکت در بخش ناشر نمونه سال 1393 هستند. بر اساس آیین‌نامه تدوین شده، شرایط شرکت ناشران در این بخش به قرار زیر است:

1-     تعداد عنوان‏های تأليفي چاپ اول اعلام ‌وصول شده، با در نظر گرفتن تعداد صفحات و قطع کتاب (هر عنوان حداکثر یک امتیاز).

2-     تعداد عنوان‏های ترجمه چاپ اول اعلام وصول شده، با در نظر گرفتن تعداد صفحات و قطع کتاب (هر عنوان حداکثر نیم امتیاز).

3-     تعداد عنوان‏هایی كه ناشر حق نشر آن را براساس قرارداد معتبر به يكي از ناشران خارجي واگذار كرده است. اعتبار قرارداد از سوی داوران ارزیابی خواهد شد. (هر عنوان حداکثر 5 امتیاز).

4-     تناسب كتاب‏های ناشر با نيازهاي علمي و فرهنگي جامعه.

5-     كيفيت ارايه آثار از حيث امور  فني، ويراستاري، حروفچيني، صفحه‌آرايي و...

6-     تعداد كتاب‌هايي كه به عنوان كتاب سال جمهوري اسلامي ايران و جايزه جلال آل احمد برگزيده شده‏اند (هر عنوان حداکثر 20 امتیاز).

7-     تعداد كتاب‌هايي كه در جشنواره‌های معتبر داخلی جایزه گرفته‏اند، مانند كتاب سال دانشجويي، كتاب سال ولايت، جشنواره كانون، ‌جشنواره رشد (هر عنوان حداکثر 5 امتیاز).

8-     نوآوري و ابتكارات مرتبط با توسعه نشر كشور.

9-     پاسداري از زبان فارسي به خصوص در آثار ترجمه.

10-برپايي غرفه در نمايشگاه‌هاي معتبر خارجی و مورد تأييد معاونت امور فرهنگي با هدف ترويج ارزش‌هاي  ايراني- اسلامی و حضور در بازارهای جهانی با هزينه شخصي.

11-انتشار كتاب‌هاي ارزشمند، بديع و نوآورانه.

12-بهره‌مندي از گروه‌هاي كارشناسي يا هيأت علمي.

13-فعاليت تخصصي موثر در يك يا چند حوزه موضوعي مشخص.

14-انتشار آثار علمي به زبان ساده در جهت گسترش دانش عمومي.

15- در بخش کودک و نوجوان، تعداد عناوين كتاب‌هاي تصويرگري و هنري چاپ اول اعلام وصول شده با نگاه فرهنگ ايراني- اسلامی.

16- طراحي جلد کتاب‌های بزرگسالان.

بر اساس این گزارش، تمامی ناشران حائز شرایط می‌توانند مستندات و اطلاعات خود را برای شرکت در این رقابت تا تاریخ 20 فروردین 1394 به دبیرخانه کمیته انتخاب ناشر برتر به آدرس میدان بهارستان، ساختمان مرکزی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، طبقه دوم، اتاق 245 ارسال کنند. همچنین علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت mof.farhang.gov.ir مراجعه و یا با شماره 09395045317 تماس حاصل نمایند.

همچنین لازم به ذکر است که همه ساله در ایام برگزاری نمایشگاه کتاب تهران ناشر نمونه سال در حوزه‌های مختلف معرفی می‌شود.

نمایشگاه کتاب تهران از تاریخ 16 تا 26 اردیبهشت ماه 1394 در مصلی بزرگ امام (ره) خمینی برگزار می‌شود.

ستاد خبری بیست و هشتمین نمایشگاه کتاب تهران
کد خبر: 239051

وب گردی

وب گردی