تهران- ایسکانیوز: مهدی ماحوزی دبیر "کنگره حافظ خواجه شیراز" و عضو شورای راهبردی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به برگزاری کنگره حافظ از زمان مدیریت جاسبی در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: ایده این طرح از زمان جاسبی مطرح شد و همه مقدمات هم فراهم شد که قوم مهاجم آمدند و این طرح عقیم ماند.

ماحوزی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز گفت: پس از این که حق در مقر خودش مستقر شد و دکتر میرزاده به عنوان رییس دانشگاه آزاد معرفی شد، موافقت تمام و کمال خود را با اجرای این برنامه اعلام کرد، بنابراین ما از اردیبهشت برای فراهم کردن مجدد این مقدمات شروع به کار کردیم.

او افزود: این شروع کار با طراحی و پخش پوستر ها برای محور های فکری همراه بود. همچنین سایتی برای این کنگره تنظیم شد.

عضور شورای راهبردی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: این کنگره مرداد سال 93 در شورای راهبردی فرهنگی دانشگاه آزاد به تصویب رسید و وارد مرحله اجرایی برای مقدمات شدیم.

او در ادامه گفت: تا کنون 150 مقاله به دبیرخانه کنگره رسیده است که مشغول بررسی و داوری آن هستیم. همچنین از این تعداد مقاله، 30 مقاله در مرحله آماده سازی است که امیدواریم بلافاصله پس از تعطیلات فروردین به دست چاپ بسپاریم و آن ها را برای عرضه در کنگره اماده کنیم.

ماحوزی در ادامه در خصوص مقایسه اقدامات فرهنگی دانشگاه آزاد با سایر دانشگاه ها گفت: در این باره جامعه باید قضاوت کند ولی بازتاب گسترده دو همایش فردوسی و مولانا در سطح جهانی و استقبالی که از ویژه نامه های مربوطه شده بود، تصور می کنم کمتر همایشی برگزار شده باشد که وقتی از 8 صبح تا 8 بعدازظهر برنامه ها ادامه پیدا کند، بازهم کسی از همایش دل نکند و با شیفتگی تمام، جلسات را دنبال کند.

وی ادامه داد: این نتیجه برنامه ریزی خوب دانشگاه آزاد اسلامی است و من تصور می کنم کنگره حافظ بازتاب بهتری هم نسبت به دو همایش برگزار شده قبلی داشته باشد.

عضور شورای راهبردی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: حافظ نماینده فرهنگ ما از عصر گاساها و زرتشت تا امروز و دوران اسلامی، است. هیچ کس به اندازه حافظ این ظرفیت را ندارد که نماد فرهنگی ما قرار گیرد. به همین دلیل اندیشه حافظ را تحلیل کردن بسیار سخت است.

وی در پایان گفت: در همین راستا اگر بتوانیم حتی یک ویژه نامه سیصد یا چهارصد صفحه ای همزمان با برگزاری همایش انتشار دهیم، یقینا بازتاب خوبی خواهد داشت و ذخیره ارزشمنده برای دانشگاه آزاد اسلامی خواهد بود.
کد خبر: 240436

وب گردی

وب گردی