تهران- ایسکانیوز: رئیس مرکز توسعه بین الملل علوم پزشکی با تأکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی قابلیت های لازم برای جهانی شدن را دارد گفت: دستیابی به این مهم در گرو احراز شاخصه ها و کسب استانداردهای متعدد بین المللی است.

محمدرضا شمس اردکانی در گفتگو با خبرنگار حوزه دانشگاه ایسکانیوز در زمینه های هماهنگی آموزش های حوزه علوم پزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی با استانداردهای بین المللی اظهار داشت: واحدهای علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه های بسیاری قابلیت های لازم را برای جهانی شدن دارد که برای دستیابی به این امر مهم و حضور موثر در عرصه های بین المللی باید در جهت احراز شاخصه ها و استانداردهای متعدد جهانی تلاش کنیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در دنیای کنونی دانشگاه هایی توان حضور و رقابت در عرصه های بین المللی را دارند که ملاک های اعتباربخشی جهانی را کسب کنند ادامه داد: در این راستا باید با ارایه برنامه های هدفمند و زمان بندی شده و اجرای راهکارهای مناسب و روزآمد کردن شاخصه ای بین المللی برای حضور در عرصه های جهانی چشم انداز روشنی را برای واحدهای دانشگاهی طراحی کنیم.

رئیس مرکز توسعه روابط بین الملل در علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اینکه تولید علم حاصل پژوهش است اظهار داشت: بنابر این دانشگاه ها باید حکمت بنیان شوند, به خصوص در حوزه پزشکی که متاسفانه امروز در برخی موارد خالی از علم فلسفه و حکمت شده است. چرا که اینها بنیان های علوم است و این آن چیزی است که در دانشگاه های اسلامی در گذشته به آن پرداخته شده است.

اردکانی افزود: یکی از مهمترین مولفه های پیشرفت در هر جامعه ای ایجاد زمینه های لازم برای تبادل دانش و ورود به عرصه های بین المللی آموزش عالی است.

رئیس مرکز توسعه بین الملل علوم پزشکی گفت: استانداردسازی آموزش عالی بر مبنای اصول بین المللی می تواند گام نخست برای ورود سایر حوزه های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و صنعتی یک کشور در عرصه جهانی باشد که برای دستیابی و تحقق این امر نیز باید تلاش کنیم.
کد خبر: 240582

وب گردی

وب گردی