ایسکانیوز:  بهار می آید و همگان غرق در خرید های نوروزی می شوند از این رو بازار انواع پوشاک در هفته پایانی سال جنب و جوش زیادی دارد و رونق دست فروش ها و عرضه کننده گان لباس در کنار خیابان ها که اجناس شان را با تخقیف بیشتر عرضه می کنند دست کمی از فروشگاه ها و مغازه های لباس فروشی ندارچرا که به هر حال اجناس را با قیمت های ارزان تری به فروش می رسانند. در این میان با وجود حضور قابل توجه مردم در بازار لباس، از فروش خود رضایت ندارند و معتقدند که بازار پوشاک در این ایام باید بیش از این ها رونق داشته باشد.

تخفیف ها و قیمت های ارزان

تعداد زیادی از لباس فروشی ها انواع لباس مردانه، زنانه و بچه گانه را با تخفیف های 10 تا 50 درصدی عرضه می کنند تا از قافله فروش شب عید جا نمانند. انواع سارافون بچه به طور متوسط 40 تا 70 هزار تومان در مرکز شهر قیمت دارد و در حراجی ها 20 تا 35 هزار تومان فروخته می شود. انواع بلوز بچه نیز قیمتی بین 10 تا 50 هزار تومان دارد. همچنین تی شرت و شلوار پسرانه پنج تا هفت سال 50 تا 90 هزار تومان، کت و شلوار بچه گانه حدود 200 هزار تومان،جلیقه و شلوار 40 تا 70 هزار تومان و تی شرت و شلوارک بچه گانه بین 60 تا 120 هزار تومان به طور متوسط در لباس فروشی های مرکز شهر عرضه می‌شوند.

همچنین لباس مجلسی دخترانه به طور متوسط 50 تا 100 هزار تومان، شلوار مخمل بچه گانه 40 تا 65 هزار تومان، شلوار جین بچه گانه حدود 50 هزار تومان، ساق شلواری بین 20 تا 50 هزار تومان و دامن بچه گانه بین 20 تا 40 هزار تومان فروخته می شود. کفش های بچه گانه نیز به طور متوسط رنج قیمتی حدود 40 تا 90 هزار تومان دارند.

اما پوشاک بزرگسال، زمستان امسال شرایط متفاوتی داشت. حراج لباس های زمستانه که به دلیل کوتاه شدن دوره سرما، زودتر از زمان هر سال و تقریبا از اوایل بهمن ماه آغاز شد و حتی فروشگاه های بزرگ لباس که اجناس برند عرضه می کردند، اجناس‌شان را تا نصف قیمت حراج کردند تا پوشاک زمستانه مهمان انبارهای‌شان نشود.

نشانه‌ها از بازار پوشاک زنانه حاکی از آن است که انواع پالتو زنانه در بازار بزرگ تهران رنج قیمتی حدود 100 تا 170 هزار تومان دارند و در لباس فروشی های مرکز شهر که اجناس شان را حراج کرده اند به طور متوسط 200 تا 300 هزار تومان فروخته می‌شوند. همچنین انواع بافت های زنانه با طرح های مختلف در حراجی ها 80 تا حدود 200 هزار تومان عرضه می شوند.

بلوزهای زنانه رنج قیمتی بین 50 تا 80 هزار تومان در مغازه ها دارند و در حراجی ها کمتر از 50 هزار تومان عرضه می شوند. شلوار زنانه نیز از 35 هزار تا 180 هزار تومان در جنس‌های متفاوت عرضه می‌شود.

اما در بین لباس های مردانه به گفته فروشندگان، انواع پیراهن و کت های تک، تقاضای بیشتری دارند. کت های تک در جنس های مختلف در حراجی ها بین 120 تا 200 هزار تومان قیمت دارند و در مغازه ها بالای 200 هزار تومان فروخته می شوند.

انواع شلوارهای مردانه در میان دست فروشی ها و حراجی ها به طور متوسط 40 تا 70 هزار تومان و در مغازه ها بین 100 تا 200 هزار تومان عرضه می شود.

کت و شلوار مردانه با کیفیت مناسب و جنس ترک نیز از حدود 300 هزار تومان به بالا فروخته می‌شود و در حراجی ها به طور متوسط 100 تا 190 هزار تومان فروخته می شوند.

همچنین پالتو های مردانه در برخی برند فروشی ها که در ایام لباس های باقی مانده زمستانی خود را حراج کرده اند بین 250 تا 300 هزار تومان فروخته می شود و در برخی حراجی ها بین 100 تا 160 هزار تومان هم عرضه می شود. همچنین قیمت پیراهن های مردانه از حدود 30 هزار تومان آغاز می شود و تا حدود 150 هزار تومان ادامه دارد.

به نظر می رسد به طور کلی وضعیت بازار پوشاک نسبت به سال گذشته تفاوت معنا داری پیدا نکرده است؛ هر چند می‌توان گفت انتظار عرضه کنندگان چندان از میزان تقاضا برآورده نشده است. از سوی دیگر در این روزهای سال، بخش زیادی از خریداران به دلیل تخفیف های مناسب، به دنبال خرید و تهیه اجناس مورد نیازشان از دست فروشان هستند که در این میان پوشاک بچه‌گانه و زنانه فروش بیشتری دارد.

 
کد خبر: 240672

وب گردی

وب گردی