تهران- ایسکانیوز: واشقانی فراهانی معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی در سفر به استان مرکزی به بازدید از دستاوردهای پژوهشی دانشگاه شهر رضا پرداخت. در میان این دستاوردها دانشجویان جوان بسیاری بودند که از حمایت دانشگاه آزاد اسلامی از ایده‌ها و طرح‌هایشان به تولید و خدمت برای کشورشان دلگرم شده بودند. محمد حسینی پژوهشگر جوان دانشگاه آزاد اسلامی که روغن‌های اپوکسی گیاهی تولید کرده است در گفت و گو با ایسکانیوز از بی نیازی کشور در تولید این محصول با حمایت دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد. 

محمد حسینی درباره تولید روغن های اپوکسی گیاهی گفت: این روغن ها در یک تیم سه نفره متشکل از دو نفر دانشجو و یک نفر هیئت علمی به دست آمده است.

وی درباره این محصول دانش بنیان گفت: مصرف روغن های اپوکسی گیاهی در صنایع و منسوجات pVC به عنوان روان کننده است و تولید این محصول با هدف مشاوره به صنایعی که نیاز به کمک در خروجی های تحقیقاتی دارند انجام می شود. همچنین بی نیاز کردن کشور از واردات این محصول با تولید انبوه این گونه روغن ها انجام می شود. در حقیقت با حمایت از محصولات دانشجویان می‌توان در بسیاری از زمینه‌ها از صادرات بی‌نیاز شد. 

پژوهشگر دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه گفت: مهمترین موضوعی که تولید این محصول را شاخص کرده است جایگزین کردن این محصول به جای محصولاتی است که سبز نیستند و سرطان زا محسوب می شوند.

وی افزود: از ایده تا تجاری سازی این طرح یک سال و نیم طول کشیده است و هزینه ها از طریق شهرک علمی و تحقیقاتی دانشگاه و بخشی هم توسط خودمان تامین شده است.

او در پایان با اشاره به وجود ایده های دیگری که قابلیت تجاری سازی شدن را دارند، افزود: درخواستی که ما داریم این است که ما را از نظر مالی کمک کنند و همچنین به علت دور بودن مسیر برای انجام کارهای تحقیقاتی نیاز داریم مکانی در شهرک علمی  تحقیقاتیبرای اسکان ما در نظر گرفته شود. 
کد خبر: 241245

وب گردی

وب گردی