تهران_ایسکانیوز: عضو ناظر شورای رقابت، با اشاره به اینکه صنعت خودروسازی داخلی جنبه انحصاری دارد،گفت: توجه و دخالت بی رویه دولت به صنعت خودروسازی داخلی باعث شبه دولتی شدن غول های بزرگ خودروسازی شده است.

عیسی امامی، درخصوص فضای حال حاضر صنعت خودروسازی کشور، به ایسکانیوز،گفت: به دلیل تلاطم های موجود درفضای اقتصادی کشور، متاسفانه بسیاری از واحدهای تولیدی براساس روش خود مدیریت می کنند به طوری که سوء مدیریت باعث شده که بسیاری واحدهای خودروسازی همچنان به صورت تنشی فعالیت داشته باشند.

بازار خودروی ایران در دست کره

نماینده مردم گرگان در مجلس، با تاکید بر اینکه اکنون بازارخودروی کشور را خودرو سازان کره ای دردست گرفته اند، تصریح کرد: درحال حاضر سهم واردات خودرو در ایران به دلیل عدم رضایت مردم از کیفیت خودروهای داخلی بسیار افزایش پیدا کرده است.

امامی، با انتقاد از اینکه روند میزان کیفیت تولیدخودروی داخلی کاهشی است، افزود: امسال میزان کیفیت تولیدخودرو نسبت به سال گذشته بسیارکاهش پیدا کرده که این امر باعث عدم گرایش مردم به خرید خودروی داخلی شده است.

وی، با اشاره به دستور عمل تعیین قیمت شورای رقابت، ادامه داد: براساس این دستور عمل اگرخودروسازان داخلی به دنبال افزایش سهم بازار و قیمت تمام شده خودرو هستند، باید کیفیت تولیدات خود را ارتقا دهند.

ورشکستگی خودروسازان داخلی درگرو افزایش قیمت

عضوکمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، با اشاره به اینکه مطالبات خودروسازان داخلی درخصوص افزایش قیمت خودرو غیرمنطقی است،گفت: درحال حاضر بازارکشش و تحمل قیمت های تعیین شده از سوی شرکت های خودروسازی داخلی را ندارد به طوری که اگر قیمت تمام شده خودروی داخلی با قیمت مشابه خارجی آن برابری کند، بی شک این شرکت های خودروسازی ورشکسته و تعطیل خواهند شد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس،گفت: درحال حاضر دو شرکت خودروسازی ایران خودرو و سایپا به دنبال تحمیل کردن شرایط مورد نظرخود درفضای انحصاری بازار هستند.

صنعت خودروسازی داخلی شبه دولتی است

نماینده مردم گرگان درمجلس، با اشاره به اینکه صنعت خودروسازی داخلی جنبه انحصاری دارد، تصریح کرد: درحال حاضر توجه و دخالت بی رویه دولت به صنعت خودروسازی داخلی باعث شبه دولتی شدن شرکت های بزرگ خودروسازی کشور شده است.

عضوکمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، با اشاره به اینکه افزایش قیمت ها براساس رشد کیفیت نیست،گفت: گزارشات میدانی بیانگر این امر است که مردم از کیفیت خودروی داخلی، ارائه خدمات پس ازفروش و عدم تطابق قیمت با میزان کیفیت رضایت کاملی ندارند.

وی، با انتقاد از دو نرخی شدن قیمت برخی خودروهای داخلی درحاشیه بازار، افزود: در راستای برگزاری جلسات مشترک شورای رقابت با شرکت های خودروسازی داخلی، این خودروسازان با قیمت های تعیین شده از سوی شورای رقابت موافقت و اعلام به افزایش درصد تولیدات با کیفیت کردند، اما پس از گذشت مدت زمانی درحاشیه بازار برخی شرکت ها تخلف کرده و به دو نرخی کردن قیمت برخی خودروهای داخلی اقدام کردند.

عضو ناظر شورای رقابت،گفت: رسیدگی به پرونده تخلفات شرکت های خودروسازی در دستور کار شورای رقابت است به طوری که اکنون شورای رقابت منتظر پاسخگویی شرکت های خودروسازی درخصوص عدم ارتقای کیفیت تولیدات و دونرخی کردن قیمت خودرو درحاشیه بازار است.

 

 
کد خبر: 241670

وب گردی

وب گردی